15 sierpnia mija termin pierwszej opłaty za odbiór odpadów komunalnych w nowym systemie. Związek nie będzie wystawiał faktur.
Opłata za odbiór odpadów komunalnych traktowana jest jako podatek i ustawa nie przewiduje możliwości wysyłania faktur, rachunków czy nakazów płatniczych. Podstawą do opłaty jest deklaracja złożona przez właściciela nieruchomości.
- Do mieszkańców nie będziemy wysyłać faktur, ponieważ są oni zobowiązani do płacenia za gospodarowanie odpadami, zgodnie ze złożoną deklaracją. Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy, który Związek ustalił indywidualnie dla każdego z właścicieli nieruchomości - informuje Zygmunt Jasiecki, przewodniczący Zarządu Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”.
Opłat należy dokonywać za każdy miesiąc z dołu, czyli do 15 sierpnia za lipiec,
do 15 września za sierpień, do 15 października za wrzesień itd. W przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji i w związku z tym nie ponoszą opłaty, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, od przypomnienia o tym obowiązku po wystawienie decyzji administracyjnej ustanawiającej wysokość opłaty.
Opłat można dokonywać za pośrednictwem przelewu bankowego, również elektronicznego,
lub przy pomocy przekazu pocztowego. Związek nie przyjmuje wpłat gotówkowych.