Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” zakończył wysyłkę indywidualnych numerów rachunków bankowych, na które należy dokonywać opłat za gospodarowanie odpadami.
Właściciele nieruchomości, którzy nie otrzymali numeru konta, proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta: osobisty, telefoniczny pod numerem telefonu 67 3442100 lub e-mailowy prgok@prgok.pl . Biuro Obsługi Klienta ZM PRGOK przy ul. Dąbrowskiego 8 w Pile (piętro III, pok. 308) czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00.
Jak płacić za odpady?
Podstawą do opłaty jest deklaracja złożona przez właściciela nieruchomości. Opłatę należy wnosić wyłącznie na indywidualny rachunek bankowy przydzielony przez Związek w wysokości określonej w deklaracji. Opłata za odpady traktowana jest jako podatek,
dlatego też Związek nie wystawia żadnych faktur czy nakazów płatniczych. Opłat należy dokonywać za każdy miesiąc z dołu, czyli do 15 września za sierpień, do 15 października za wrzesień itd. Wpłat można dokonać jedynie bezgotówkowo za pośrednictwem przelewu bankowego, również elektronicznego lub przy pomocy przekazu pocztowego. W przypadku zmiany liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość lub też zmiany sposobu zbierania odpadów (z selektywnego na nieselektywny bądź odwrotnie) należy złożyć do Związku deklarację zmieniającą, łącznie z pismem uzasadniającym zmianę.
W przypadku uchylania się od płatności wszczęte zostanie postępowanie administracyjne zgodnie z ordynacją podatkową.
Autor: Agnieszka Matusiak, specjalista ds. gospodarki odpadami, informacji i edukacji ekologicznej.