15 października mija kolejny termin płatności za odpady komunalne. Związek przypomina w jaki sposób należy uiszczać opłatę.
· Podstawą do opłaty jest deklaracja złożona przez właściciela nieruchomości.
· Opłatę należy wnosić wyłącznie na indywidualny rachunek bankowy przydzielony przez Związek w wysokości określonej w deklaracji.
· Opłata za odpady traktowana jest jako podatek, dlatego też Związek nie wystawia żadnych faktur, czy nakazów płatniczych.
· Opłat należy dokonywać za każdy miesiąc z dołu, czyli do 15 października za wrzesień, do 15 listopada za październik, do 15 grudnia za listopad itd.
· Wpłat można dokonać jedynie za pośrednictwem przelewu bankowego, również elektronicznego lub przy pomocy przekazu pocztowego. Związek nie prowadzi punktu kasowego.
· Niewywiązanie się z obowiązku płatności w wyznaczonych terminach tj. do 15 dnia każdego miesiąca spowoduje konieczność naliczenia odsetek za każdy dzień zwłoki.
· W przypadku uchylania się od płatności wszczęte zostanie postępowanie administracyjne zgodnie z ordynacją podatkową.
· Związek jest organem egzekucyjnym uprawnionym do stosowania wszystkich środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości.
Właściciele nieruchomości, którzy złożyli deklarację a nie posiadają indywidualnego numeru konta bankowego proszeni są o pilny kontakt pod numerem telefonu (67) 344 21 00 lub osobisty w Biurze Związku przy ul. Dąbrowskiego 8 w Pile.
Źródło: Agnieszka Matusiak, specjalista ds. gospodarki odpadami, informacji i edukacji ekologicznej.