Czy kolejka wąskotorowa w Białośliwiu może być atrakcją?

06.03.2014   Autor: Redakcja
---

 

Powiat Pilski jest właścicielem jednej z najciekawszych kolei wąskotorowych w Europie. Białośliwski zabytek czeka obecnie na inwestora, który będzie prowadził działalność turystyczną. Czy warto inwestować w kolejkę? Czy będzie ona magnesem przyciągającym turystów? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w najnowszym wydaniu magazynu kolejowego Kolejwizja.

Przykładem dobrze prosperującej kolei wąskotorowej może być Gryficka Kolej Wąskotorowa. Jej otwarcie nastąpiło w 1896 roku. Pierwotnie kolejka miała długość 175 km. Po wojnie kolejka została przejęta przez PKP, a w 2002 roku - przez Gminę Rewal. Obecnie czynna jest tylko linia o długości 40 km z Gryfic Wąskotorowych do Pogorzelicy. Jednak, stan torowiska oraz budynków nie był dobry. Z tego powodu w 2011 roku rozpoczęto remont odcinka Gryfice – Rewal – Niechorze. Wartość projektu to prawie 40 mln złotych, z czego około 40 procent dofinansowuje Unia Europejska. Ponowne otwarcie szlaku po gruntownej modernizacji ma nastąpić w maju tego roku.


Magazyn Kolejwizja zaprezentuje nagrania z trasy kolejki z czasów, kiedy na szlak każdego poranka wyjeżdżał planowy pociąg do Pogorzelicy, aby w ciągu dnia pięciokrotnie pokonać nadmorską trasę. W weekendy pociąg prowadzony był przez parowóz Px48, który naprawiany był w pilskim Interloku. Czy w Białośliwiu może być podobnie? Zapraszamy do magazynu Kolejwizja w Tv Asta. Premiera 6 marca o godzinie 20:00.

Przeczytaj więcej o: pila, kolej, pociąg, tory, powiat, wąskotorowka, kolejwizja,

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group