Miasto chce uporządkować kwestie pieniędzy, które co roku przeznacza na promocję przez sport. Chodzi m.in. o szczegółowe określenie liczby materiałów promocyjnych miasta, które pojawiać się mają w obiektach sportowych.
- Dla nas ważne jest, by promocja miasta przez sport była rzeczywista. By fotografowie wyjeżdżali z Piły ze zdjęciami, na których nie da się nie zobaczyć logotypu miasta – mówi prezydent Piły Piotr Głowski.
Szczegółowe zapisy dotyczące ilości materiałów promocyjnych miasta mają znajdować się w umowach, podpisywanych przez miasto z klubami sportowymi.
Miasto zamierza również motywować kluby sportowe do osiągania lepszych wyników i awansów ligowych.
- Chcemy żeby zapisy umów wyraźnie określały, że w przypadku awansu do wyższej ligi rozgrywkowej, środki przeznaczane przez miasto będą się zwiększały – mówi Piotr Głowski.
W minionym roku na promocję miasta przez sport Piła przeznaczyła około 700 tysięcy złotych. Niewykluczone, że w tym roku kwota ta będzie większa. Być może pojawią się również nowe dyscypliny, poprzez które miasto będzie chciało się promować.
Fot. Archiwum