Jednym z efektów audytu przeprowadzonego w Urzędzie Miejskim w Złotowie na zlecenie burmistrza jest reorganizacja instytucji.
Urzędnicy nie stracą miejsc pracy, a interesanci odczują zmiany, ale tylko nieznacznie.
– Stworzyliśmy referaty, struktura jest nowa, myślę że adekwatna do dużej ilości nowych zadań. Poprzedni schemat organizacyjny był stworzony w latach 90-tych, a od tego czasu bardzo się zmieniły zadania samorządu. Został mocno dociążony nowymi obowiązkami, więc myślę, że teraz będzie przejrzyściej i sprawniej - mówi Adam Pulit, burmistrz Złotowa.
A wszystko dzięki stworzeniu sześciu referatów: rozwoju lokalnego, finansów i budżetu, organizacyjnego, gospodarki nieruchomościami, gospodarki przestrzennej i komunalnej oraz spraw obywatelskich i USC. Ponadto burmistrzowi i jego zastępcy podlegają także: straż miejska, radca prawny i audytor wewnętrzny. W najbliższym czasie zatrudnienie w urzędzie nie zmieni się, w przyszłości zaś ma wzrosnąć o dwie osoby.
Zmiany dla mieszkańców korzystających z usług urzędu odczuwalne będą od 1 czerwca.