Kiedy zostaną wyremontowane drogi krajowe nr 10 i 11? Po tym, jak na początku roku okazało się, że plany przebudowy tych dróg na ekspresówki legły w gruzach, obiecywano ich remont.
W związku z nowa perspektywą finansową Unii Europejskiej, wicemarszałek województwa wielkopolskiego mówił na konferencji o nowych szansach, jakie roztaczają przed województwem unijne fundusze. Skala wydatków na drogi wojewódzkie jest jednak tak duża, że nie da się zabezpieczyć pieniędzy na wszystkie remonty. Zostaną wykonane tylko te najpotrzebniejsze.
Przez konieczny wkład własny przy korzystaniu ze środków unijnych w nowej perspektywie uda się wykonać tylko połowę z niezbędnych prac. Reszta, jak zaznaczył wicemarszałek, musi poczekać na lepsze czasy. W związku z tym rozpoczęły się narady, co dla danych rejonów jest priorytetem, a co może poczekać. Z drugiej strony są pewne zobowiązania, które dotyczą poprzedniej perspektywy unijnej.
Na terenie powiatu pilskiego jest jedno takie zadanie. W gminie Wyrzysk, droga łącząca Osiek z Wyrzyskiem właśnie. - Padały obietnice, że ona będzie realizowana. A nie była realizowana, bo zaszły pewne okoliczności, na które nie mieliśmy wpływu - tłumaczy Wojciech Jankowiak, członek zarządu województwa wielkopolskiego.
Przez problemy z budową obwodnicy Czarnkowa, która wiązała się z rozpisaniem nowego przetargu i zwiększeniem jej kosztów, plany co do drogi Wyrzysk - Osiek musiały zostać wstrzymane. Z punktu powiatu pilskiego ważne są również drogi 182 z Ujścia do Piotrowa - długości 40 km oraz droga 190 z Krajenki przez Wysoką do Mieściska w powiecie wągrowieckim. Decyzje w tym zakresie będzie podejmował sejmik, jednak już otrzymały one rekomendacje zarządu. A że stan dróg krajowych i wojewódzkich jest zły, nikogo przekonywać nie trzeba.
Przy okazji wizyty wicemarszałka województwa wielkopolskiego w Pile, prezydent Piły Piotr Głowski zapewnił o kontynuacji inwestycji wojewódzki na terenie samej Piły. - Mamy ważne do końca kwietnia pozwolenie na przebudowy oraz modernizacje al. Powstańców Wlkp i ul. Kossaka - mówi prezydent Głowski.
To jednak tylko pocieszenie, bo samorządowcy z regionu pilskiego od lat czekali na plany przebudowy dwóch krajówek: numer K10 i K11 na drogi ekspresowe. Te plany zostały odsunięte w czasie. Samorządy jednak nie odpuszczają i walczą o przywrócenie planów przebudowy tych strategicznych dla regionu dróg, wysyłając do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju listy protestacyjne.