Co się zmieni na trasie Poznań - Piła?

09.10.2015   Autor: Redakcja
---

Mając na uwadze plany rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie wielkopolskim, która miałaby być finansowana w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2014-2020 (WRPO 2014+) oraz krajowych środków przeznaczonych na rozbudowę infrastruktury kolejowej, 9 października w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu został podpisany List Intencyjny pomiędzy Samorządem Województwa Wielkopolskiego, a PKP PLK S.A., odnoszący się do realizacji czterech kolejowych projektów infrastrukturalnych.

Sygnatariuszami Listu ze strony samorządu są: Marek Woźniak, marszałek Województwa Wielkopolskiego oraz Wojciech Jankowiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, PKP PLK reprezentują: Andrzej Filip Wojciechowski, Prezes Zarządu oraz Marcin Mochocki, członek Zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji.

Podczas piątkowego spotkania marszałek Marek Woźniak mówił: - Naszym zadaniem jest zadbać o interesy Wielkopolan oferując fundusze unijne w ramach WRPO na inwestycje kolejowe. Od lat dbamy o rozwój transportu kolejowego i zakup nowoczesnego taboru z budżetu europejskiego i województwa. Nakłady na inwestycje kolejowe będą na maksymalnym dla nas możliwym poziomie. Dzisiejsze porozumienie jest wzajemnym zobowiązaniem na piśmie, aby uzyskało konkretny wymiar.

Z kolei Andrzej Filip Wojciechowski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. mówił: - Modernizacja linii łączącej Piłę z Poznaniem to pierwszy przetarg finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego nowej perspektywy unijnej i zarazem kluczowy projekt dla poprawy transportu kolejowego w Wielkopolsce. Dzięki dobrej współpracy zarządcy infrastruktury z samorządem, zapewnimy pasażerom sprawny i bezpieczny dojazd do aglomeracji. W ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych realizowanej przez PLK chcemy położyć duży nacisk na dobre skomunikowanie ośrodków, do których tysiące pasażerów podróżują do pracy czy szkoły.

*

Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna obejmuje:

• Projekt za 500 mln złotych, pieniądze pochodzić będą z WRPO 2014+;

• Polskie Linie Kolejowe we wrześniu ogłosiły przetarg na modernizację 93 km linii z Poznania do Piły. Przedwczoraj (7 października) PLK pozyskały niezbędną do realizacji tego zadania decyzję środowiskową;

• Modernizacja linii to przede wszystkim krótsze czasy przejazdu pociągów (o 40 minut) dzięki całkowitej przebudowie 93-kilometrowej trasy, prędkość pociągów osobowych zwiększy się do 120 km/h;

• Zmianę przejdą wszystkie obiekty inżynieryjne na trasie;

• Modernizacja trasy zakłada znaczną poprawę komfortu podróży – przebudowane perony będą wyposażone w wiaty, nowe oznakowanie i oświetlenie, a także system informacji pasażerskiej;

• Na stacjach w Chodzieży i Pile w przejściach podziemnych znajdą się windy, co ułatwi podróż rodzicom z dziećmi oraz podróżnym z ciężkim bagażem;

• PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa na trasie z Poznania do Piły - dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem i modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych;

• W Poznaniu i Pile powstaną także lokalne centra sterowania ruchem zapewniające sprawny nadzór nad linią;

• Zadanie pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna” finansowane będzie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020;

• Szacowany koszt to 500 mln złotych;

• Wykonanie prac zostało zaplanowane na lata 2016-2019;

na podstawie mat. PKP PLK Anna Parzyńska-Paschke, UMWW

Przeczytaj więcej o: kolej, remonty na kolei,

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group