W Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego w Pile gościła Aleksandra Pęska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Poprowadziła zajęcia pod hasłem „Konsument - król rynku”.
Podczas zajęć mówiono m.in. o zasadach zawierania umów, reklamacjach towarów i różnicy między rękojmią a gwarancją. Podając przykłady z życia codziennego Rzecznik Konsumentów przestrzegała uczniów przed oszustami internetowymi, a także nieuczciwymi sprzedawcami, którzy docierają do naszych domów. Burzliwą dyskusję wywołały zakupy przez Internet, uczniowie zadawali wiele pytań, które dotykały także tematu przestępstw gospodarczych
- Starałam się udzielić uczniom kilku cennych rad, by dokonywali świadomych zakupów, zachowując dowód zakupu, by nie podpisywali dokumentów, z którymi się nie zapoznali, a przede wszystkim, by nie ulegali bezkrytycznie reklamom – mówi Aleksandra Pęska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile.
Celem spotkań z młodzieżą jest kształtowanie świadomości konsumenckiej i pogłębianie wiedzy o obowiązujących prawach rynku - Uczniowie Liceum Towarzystwa Salezjańskiego w Pile byli bardzo aktywni podczas spotkania, zadawali dużo pytań i pokazali, że są świadomymi konsumentami – podsumowuje spotkanie Aleksandra Pęska.
Każdy z uczniów otrzymał „Vademecum konsumenta” wydane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie.