W pilskim ratuszu ruszyły prace nad uchwałą, która uporządkuje przestrzeń publiczną miasta. Chodzi między innymi o uregulowanie kwestii reklam zewnętrznych. Po wejściu w życie uchwały część z nich może zupełnie zniknąć z budynków i płotów na terenie całej gminy.
Do tej pory samorządy były bezbronne w tej kwestii. By powiesić baner reklamowy, czy ustawić tablicę z reklamą wystarczyła zgoda właściciela nieruchomości. Uchwalenie we wrześniu przez Sejm Ustawy Krajobrazowej, dało samorządom podstawy prawne do tego, by zatrzymać tę reklamową samowolkę.
Pilski ratusz powołał specjalny zespół, który pracował będzie nad uchwałą, która ureguluje kwestie przestrzeni publicznej na terenie gminy. Chodzi nie tylko o reklamy zewnętrzne, ale również np. o małą architekturę, czy ogrodzenia.
- W niektórych częściach miasta natłok reklam jest bardzo duży, zdecydowanie zbyt duży. Nie służy to na pewno estetyce, ale
myślę, że również nie służy to skuteczności takich reklam - mówi prezydent Piotr Głowski, który zapowiada, że uchwała służyć będzie m.in. ograniczeniu liczby reklam w mieście.
Prace nad uchwałą potrwać mają rok. W tym czasie ma zostać ona skonsultowana nie tylko z mieszkańcami, ale również z przedsiębiorcami branży reklamowej.
- Apeluję do tych wszystkich, którzy planują zainstalowanie w mieście kolejnych urządzeń do prezentacji reklamy, aby się wstrzymali. Uchwała będzie działała z mocą wykonawczą również do przestrzeni zagospodarowanej przed wejściem jej w życie. Zachęcamy do wstrzemięźliwości w sytuowaniu kolejnych obiektów – prosi prezydent Piotr Głowski.
Warto dodać, że od wejścia w życie uchwały, właściciele urządzeń reklamowych będą mieli rok, na przystosowanie ich do nowego prawa.