Obwodnica Czarnkowa została oddana do użytku w październiku ubiegłego roku. Obwodnica przyniosła korzyści dla kierowców. Ruch z Poznania i Piły, który blokował centrum miasta, został przeniesiony poza miasto. Skrócił się czas przejazdu wielu podróżujących.
- Po dwóch poprzednich wykonawcach i 5 latach robót dokończyliśmy długo wyczekiwaną w Wielkopolsce inwestycję - obwodnicę Czarnkowa. Dzięki mobilizacji odpowiedniej ilości zasobów realizacyjnych, precyzyjnemu planowaniu prac i dostaw, monitorowaniu harmonogramu, współpracy ze sprawdzonymi i rzetelnymi podwykonawcami, również lokalnymi, po zaledwie 5 miesiącach prac oddaliśmy do ruchu połowę obwodnicy, a po 8 - całą trasę - przypomina Monika Froń-Dąbrowska z firmy Skanska.
Obwodnica Czarnkowa składa się z 6,5 km trasy głównej oraz 7,8 km dróg poprzecznych. W ramach inwestycji zbudowano 4 mosty. Na budowę nawierzchni zużyto 70 tys. ton kruszywa łamanego i 63 tys. ton masy bitumicznej. W szczycie robót na budowie pracowało blisko 150 pracowników i 70 pojazdów i maszyn. Firma do projektowania używała technologii 3D, czyli planowanie budowy w trójwymiarze.
fot. Skanska