Studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza pod opieką pilanina dra Wojciecha Czarta zdobyli tytuł "AdWords Business Finalist” i znaleźli się w finałowym Top 5 Europy jednego z największych międzynarodowych konkursów marketingu internetowego, Google Online Marketing Challenge (GOMC).
Jednocześnie kolejny zespół UAM, jako drugi najlepszy z polskich, sklasyfikowany w półfinale (Top 15 Europy) zdobył tytuł “AdWords Business Semi-Finalist”.
Globalnym zwycięzcą konkursu została grupa z Kanady, a najlepsi w Europie okazali się Finowie.
Polski zespół, który znalazł się w Top 5, w składzie: Michał Paszyn (kapitan), Anna Kril, Kamil Poturalski, Wojciech Odważny, Angelika Podoła w ramach konkursu prowadził kampanię dla sklepu internetowego iloveco.pl.
Od 2009 r. studenci dra Czarta już pięciokrotnie znaleźli się w finałowym Top 5 Europy i dziewięciokrotnie w półfinale. W tegorocznej edycji konkursu studenci pokonali ponad 2000 zespołów z całego świata w rankingu globalnym oraz ponad 1000 zespołów w rankingu europejskim.
Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych międzynarodowych konkursów marketingu internetowego, w którym co roku biorą udział tysiące zespołów studenckich z całego świata. Uczestnicy konkursu mają za zadanie przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię promocyjną w systemie Google AdWords dla wybranej firmy lub organizacji pozarządowej. Na przeprowadzenie kampanii studenci otrzymują od Google budżet w wysokości 250 USD.
Fot. UAM Poznań