Studenci UAM pod opieką pilanina są najlepsi w Europie w jednym z największych międzynarodowych konkursów organizowanym przez Google - Google Online Marketing Challenge 2017.
Stworzenie kampanii marketingowej internetowego sklepu z elektroniką przyniosło studentom z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zwycięstwo w europejskim finale Google Online Marketing Challenge 2017.
- Studenci UAM pokonali ponad tysiąc zespołów z Europy oraz ponad 2,6 tys. zespołów w rankingu globalnym, w którym znalazły się zespoły z 65 krajów. W tegorocznej edycji Google Online Marketing Challenge (GOMC) wzięło udział ponad 12 tys. studentów z całego świata - czytamy w komunikacie PAP.
Prócz studentów w zmaganiach uczestniczyło także 600 profesorów z całego świata.
Pierwszy zespół studentów UAM Poznań jest Europejskim Zwycięzcą GOMC 2017. Drugi zespół studentów UAM jest w finałowym Top 5 Europy GOMC 2017, a trzeci zespół studentów wymiany międzynarodowej UAM znalazł się w półfinałowym Top 15 Europy GOMC 2017.
W skład zwycięskiego zespołu wszedł student z Trzcianki: Damian Koniuszy, który ukończył Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Trzciance. Natomiast w składzie finałowego zespołu Top 5 Europy znalazł się mieszkaniec Kaczor Mateusz Halicki, absolwent II Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Pile oraz studiów licencjackich w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Pile. Dr Wojciech Czart, który był opiekunem zespołów z UAM, jest absolwentem Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pile. Uczestnicy zajęć prowadzonych przez dra Czarta już dziewiąty rok z rzędu odnoszą sukcesy w GOMC.
Studenci UAM przygotowywali się do GOMC w ramach zajęć z zakresu marketingu internetowego prowadzonych przez dr Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki UAM.