Do Urzędu Miasta i Gminy Trzcianki wpłynęła dokumentacja przedprojektowa dotycząca modernizacji linii kolejowej na trasie Pia - Trzcianka – Wieleń – Krzyż Wielkopolski. Czy to oznacza, że już niedługo pasażerowie będą mogli liczyć na lepszą komunikację na tej trasie?
- Celem studium jest wypracowanie optymalnego wariantu realizacji tej inwestycji na trasie o długości około 255 kilometrów. Zakładana jest poprawa komunikacji pasażerskiej w regionie, między innymi przez zelektryfikowanie połączenia z Bydgoszczy i Torunia do Gorzowa Wielkopolskiego i dalej przez Kostrzyn do Szczecina - tłumaczy Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zmodernizowane miałyby zostać nie tylko same tory, ale także przejazdy kolejowe, perony i przystanki. Obecnie przygotowano trzy warianty realizacji pracy: wariant bezinwestycyjny, który zakłada utrzymanie torowiska w stanie obecnym niepogorszonym, wariant ograniczonego zakresu, który miałby na celu doprowadzenie do przewrócenia pierwotnych parametrów techniczno-ekspolatacyjnych oraz wariant modernizacji lub budowy nowej infrastruktury.
Warte ponad 5 milionów złotych studium wykonalności ma zostać ukończone w 2 kwartale przyszłego roku i wskazać najkorzystniejszy wariant, na podstawie którego powstanie szacunkowy koszt inwestycji. Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Piła Główna – Trzcianka – Wieleń – Krzyż Wielkopolski, po otrzymaniu pozytywnej decyzji będą mogły zostać rozpoczęte w 2020 roku.