W Inwest-Parku odbył się we wtorek finał Pilskiej Akademii Umiejętności. To już trzecia edycja tego wydarzenia, podczas którego uczniowie pilskich szkół średnich, rywalizują ze sobą na opracowanie najlepszej strategii marketingowej dla lokalnego przedsiębiorcy.
- Domyślam się, że bawią się w tej akademii zarówno i młodzi i przedsiębiorcy, którzy widzę bardzo wspierają swoje zespoły. W ramach akademii młodzież przez dwa miesiące pracowała nad problemem, który dzisiaj został zaprezentowany w formie planu marketingowego na scenie. Przygotowali też reklamy filmowe. Takie moje spostrzeżenie na gorąco: poziom dramatycznie rośnie - mówiła Beata Dudzińska, zastępca prezydenta Piły.
Pilska Akademia Umiejętności jest projektem w ramach, którego młodzież z pilskich szkół ma uczyć się nie tylko przedsiębiorczości, wystąpień publicznych, czy pracy w grupie, ale również zdobyć ciekawe doświadczenie dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Poznać zasady działania rynku oraz podstawy marketingu.
W tym roku o zwycięstwo rywalizowało ze sobą siedem drużyn. Laureatami trzeciej edycji Pilskiej Akademii Umiejętności zostali uczniowie z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Hipolita Cegielskiego w Pile tworzący zespół projektowy z TOP FENCE! Nagrodą dla każdego z piątki zwycięzców były czeki o wartości pięciuset złotych.