Nietrafione prezenty. To problem, który pojawia się co roku po świętach. Nie chcąc robić przykrości darczyńcy często kryjemy rozczarowanie, jednak co w przypadku gdy zdecydujemy się zwrócić prezent? Czy mamy do tego prawo?
- Wszystko zależy od tego, gdzie kupiliśmy taki prezent. Jeżeli kupiliśmy w sklepie stacjonarnym, zgodnie z przepisami sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu dobrego towaru. Niektóre sklepy prowadzą politykę prokonsumencką w zakresie zwrotów i wówczas musimy zapoznać się z regulaminem sklepu, bądź umówić się ze sprzedawcą, w jakim terminie przyjmie zwrot towaru. - mówi Aleksandra Pęska – Świergosz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Wówczas niezbędne będzie potwierdzenie zakupu, np. paragonem. Inaczej wygląda kwestia zwrotu prezentu zakupionego na odległość. Przysługuje nam termin zwrotu wynoszący 14 dni od momentu dostarczenia towaru do zamawiającego. W sklepie internetowym jako dowód zakupu wystarczy zamówienie lub potwierdzenie przelewu. Taki nietrafiony prezent możemy też odsprzedać lub wymienić w Internecie na specjalnych stronach lub aukcjach.