Podczas spotkań, przedstawione zostały rozpatrywane warianty przebiegu drogi S11, położenie węzłów oraz projektowaną obsługę komunikacyjną terenu przyległego. Mieszkańcy otrzymali ankiety, w których mogli wyrazić swoje opinie na temat preferencji dot. przebiegu drogi oraz zgłosić uwagi i wnioski dotyczące proponowanych rozwiązań projektowych. Dotychczas GDDKiA zebrała ponad 8 tysięcy ankiet i petycji. Łącznie odbyły się 22 spotkania z przedstawicielami lokalnej społeczności na odcinkach: Szczecinek –Piła, Ujście –Oborniki, Oborniki –Poznań (wraz z obwodnicą Obornik), Kórnik- Ostrów Wielkopolski i Ostrów wielkopolski – Kępno.
Po otrzymaniu wszystkich ankiet i na ich podstawie, zostanie opracowany Raport ze spotkań informacyjnych. Będzie on zawierał preferencje społeczeństwa dla przebiegu inwestycji w poszczególnych gminach, jak również będzie zawierał postulaty i wnioski zgłaszane przez mieszkańców. Do wszystkich wniosków społecznych w raporcie znajdzie się odniesienie Projektanta i Inwestora wraz z informacją o możliwości ich uwzględnienia w procesie projektowym lub uzasadnieniem braku takiej możliwości.
Na końcowym etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym, odbędzie się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem m.in. przedstawicieli społeczeństwa (władz samorządowych). Obradujący wytypują preferowany wariant przebiegu drogi, wskazany następnie we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w decyzji DŚU – informuje GDDKiA.
Komentarze
Zobacz także