Autor zaprezentował koncepcję, jej założenia, przykłady innych miast z autobusami elektrycznymi, koszty i propozycje przebiegu trasy. Zostały przedstawione dwa warianty linii komunikacyjnej.
Prelegent podkreślał, że są to tylko koncepcje – dlatego jeśli zajdzie potrzeba zmiany przejazdu czy stworzeniu dodatkowego przystanku na istniejącej trasie – powinno się to odbyć bezproblemowo, szczególnie kiedy komunikacja miejsca będzie darmowa.
- Koncepcja przewiduje wprowadzenie linii obsługiwanej przez trzy 9 metrowe autobusy. Mają one być elektryczne, niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób starszych, niepełnosprawnych czy matek z dziećmi w wózku. Taka ilość autobusów pozwoli kursować z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu i zapewni odpowiednią wymienność między jazdą a ładowaniem pojazdów - mówi Marcin Gromadzki z firmy Public Transport Consulting.
Po prezentacji nastąpiła dyskusja, podczas której nie brakowało chętnych do zadawania pytań i wyrażania opinii. Marcin Gromadzki przedstawił koncepcję w sposób, który przekonywał nawet największych przeciwników. Atmosferę aprobaty na sali podkreślał fakt, że często powtarzanym pytaniem było nie „czy?” ale „kiedy?”. Dyskusje o planowanych trasach i propozycjach ich zoptymalizowania trwały jeszcze po zakończeniu spotkania.
Całą „Koncepcję komunikacji miejskiej w Złotowie” oraz „Formularz zgłaszania uwag” do Koncepcji można znaleźć na naszej stronie internetowej www.zlotow.pl. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
źródło: złotów.pl