Każdy z 13 nowych autobusów ma być niskopodłogowy, klimatyzowany oraz dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pieniądze na ten cel pochodzą z unijnego programu na „Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile.
- Duży kontrakt aż na trzynaście autobusów. Na siedem autobusów hybrydowych i sześć autobusów dieslowskich. Tak jak wspomniał pan prezydent, gdyby nie bardzo duże dofinansowanie unijne w wysokości 85% w pieniądzu jest to około 16 mln złotych, byśmy się prawdopodobnie dzisiaj nie spotkali - mówi Andrzej Sienkiewicz z Solaris Bus & Coach S.A.
A tak firma Solaris, która wygrała ogłoszony przetarg będzie miała rok na dostarczenie nowych pojazdów. Pilskie MZK wozi swoich pasażerów 46 autobusami. Dzięki poprzednim zakupom, średnia ich wieku to około 9 lat. Po nowych dostawach, zmniejszy się do lat 6, co dałoby jedną z najnowocześniejszych tego typu flot w województwie. Jednak nie ma być to koniec planów dotyczących miejskiego przewoźnika.
To jednak przyszłość. Miasto będzie bowiem także i w tym przypadku poszukiwać środków zewnętrznych na ten cel. Znacznie wcześniej za to bo jeszcze w tym roku, autobus wodorowy przyjedzie do Piły... na testy.