Kłopoty z samodzielnym myciem się i ubieraniem, brak koncentracji oraz problemy z pisaniem, a nawet bezsenność. Te dysfunkcje coraz częściej dotykają dzieci w przedszkolach. Tak zwane zaburzenia sensoryczne to wynik nadwrażliwości, lub zbyt niskiej wrażliwości na otaczające bodźce. By pomóc takim dzieciom, w Chodzieży uruchomiono studia dla wychowawców.
- Staramy się wspierać dzieci we wszelkich płaszczyznach po to, aby ich funkcjonowanie społeczne, edukacyjne i szkolne były na jak najwyższym poziomie - zapewnia Arleta Galla, dyrektor MOPS w Chodzieży.
Integracja sensoryczna jako dziedzina nauki powstała ponad 50 lat temu. A dziś coraz więcej dzieci musi korzystać z takich zajęć. Nauczyciele pracują z dziećmi nad równowagą, stabilizacją, czy utrzymywaniem pionowej postawy. Nie bez znaczenia są także umiejętności motoryki małej, czyli nauka czytania i pisania.
Chodzieski MOPS nawiązał współpracę z Wyższą Szkołą Społeczno-Przyrodniczą w Lublinie. Obie instytucje otworzyły w mieście podyplomowe studia, na których kształci się kilkunastu przyszłych asystentów rodzin.