Zdania na temat funkcjonowania trzcianeckiego magistratu są podzielone. Dla części mieszkańców, urząd jest miejscem działającym bez zarzutu.
- Wszystko jest dobrze, nie ma że trzeba czekać długo. Nie ma kolejek. Myślę, że jest ok. Jakoś nie mam żadnych zastrzeżeń - mówią mieszkańcy Trzcianki.
Jednak pojawił się także głos krytyczny.
- Brak kompetencji też czasem wychodzi. Zazwyczaj jak idę z jakąś sprawą, to nie dostaje odpowiedzi, bo nie wiedzą co i jak zrobić. Zazwyczaj wtedy dzwonię do Piły i z Piły mam odpowiedź - skarży się mieszaniec miasta.
Aby urząd stał się miejscem bardziej przyjaznym mieszkańcom, a także bardziej nowoczesnym, w tym roku pojawią się dwa udogodnienia. Pierwsze to Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta, które pozwoli na to, by po zalogowaniu się sprawdzić i uregulować swoje finansowe zobowiązania wobec gminy. Biuro to ma zostać uruchomione w ciągu dwóch najbliższych miesięcy. Kilka miesięcy po nim ma rozpocząć funkcjonowanie ScanBOK, czyli miejsce, które wyglądem przypomina bankomat, ale pozwoli nie tylko opłacić wspomniane wcześniej należności przy użyciu karty, ale także...
Urządzenie nasze pismo zeskanuje, zarejestruje w systemie, a nam wyda potwierdzenie przyjęcia. ScanBOK ma się pojawić w Trzciance w drugiej połowie bieżącego roku.