Jedną z przeszkód w założeniu i rozwijaniu prężnie prosperującego sklepu internetowego jest konieczność rozbudowy i utrzymania fizycznej infrastruktury. Poza prowadzeniem strony internetowej i utrzymywania kontaktu z klientem sklep musi też sprowadzać i przechowywać towary, kompletować zamówienia, pakować je i wysyłać do klientów. Niby oczywiste, ale wymaga to inwestycji w powierzchnię magazynową, jak i zatrudnienia pracowników, szczególnie jeżeli biznes dobrze się rozwija, co wymusza konieczność powiększania powierzchni i zatrudniania. Niejedno przedsiębiorstwo padło ofiarą własnego sukcesu i pogrążyły je przestoje wywołane przeprowadzką do nowej siedziby albo brakami kadrowymi. Jednym z rozwiązań tego problemu jest fulfillment.
Fulfillment? A co to?
Fulfillment? A co to?
Fulfillment, to wykonywana przez firmę zewnętrzną kompleksowa obsługa logistyki na rzecz sklepów internetowych. Usługa ta obejmuje:
Odbiór dostaw i przyjęcie towaru - Towary od producenta trafiają prosto do magazynów operatora, gdzie zostają przyjęty na stan magazynowy i udostępniony do sprzedaży przez sklep on-line. Właściciel sklepu musi tylko zapłacić za ich zakup.
Magazynowanie - Towary przechowywane są w magazynach operatora, który dysponuje oczywiście rozbudowaną infrastrukturą, jakiej nie będzie mieć do dyspozycji niewielki sklep. Co więcej, dysponuje też wiedzą, doświadczonymi pracownikami i standardami organizacji, dzięki którym produkty umieszczane są tak, aby najpopularniejsze były łatwo dostępne podczas kompletacji zamówień.
Obsługę zamówień: kompletację i pakowanie - Sklepu internetowy informuje operatora o złożeniu zamówienia (dzieję się to oczywiście automatycznie dzięki integracji systemów informatycznych) po czym pracownicy operatora ściągają odpowiednie towary z półek i kompletują, a następnie pakują zamówienie. Kupując materiały opakowaniowe na dużą skalę operator może nabyć je taniej, a także dysponuje większym ich wyborem, dostosowanym do różnych towarów. Dzięki doświadczeniu pracowników cała procedura przebiega sprawniej. Np. InPost obiecuje, że w ramach usługi Fulfillment jest w stanie wysłać zamówienia otrzymane do godziny 20:00 jeszcze tego samego dnia.
Wydanie towaru i dostawy - Ponieważ Fulfilment jest usługą oferowaną przez operatora logistycznego, dysponującego własną flotą pojazdów i siecią dystrybucji, obsługa dostaw jest znacznie ułatwiona. InPost oferuje w ramach usługi Fulfillment integrację z ofertą InPost Paczkomaty i InPost Kurier, jak również współpracuje z innymi przewoźnikami funkcjonującymi na rynku polskim i, co ważniejsze, międzynarodowym. Skompletowane zamówienie trafia więc z magazynu operatora prosto na furgonetkę operatora, która zawiezie je do odpowiedniego oddziału operatora itd.
Usługi dodatkowe - oprócz tego InPost oferuje szereg dodatkowych usług opcjonalnych. Zalicza się do nich obsługa zwrotów i wymiany towarów, dołączanie gratisów, ulotek, dokumentów itp., etykietowanie, czy obsługa klientów B2B.
Odbiór dostaw i przyjęcie towaru - Towary od producenta trafiają prosto do magazynów operatora, gdzie zostają przyjęty na stan magazynowy i udostępniony do sprzedaży przez sklep on-line. Właściciel sklepu musi tylko zapłacić za ich zakup.
Magazynowanie - Towary przechowywane są w magazynach operatora, który dysponuje oczywiście rozbudowaną infrastrukturą, jakiej nie będzie mieć do dyspozycji niewielki sklep. Co więcej, dysponuje też wiedzą, doświadczonymi pracownikami i standardami organizacji, dzięki którym produkty umieszczane są tak, aby najpopularniejsze były łatwo dostępne podczas kompletacji zamówień.
Wydanie towaru i dostawy - Ponieważ Fulfilment jest usługą oferowaną przez operatora logistycznego, dysponującego własną flotą pojazdów i siecią dystrybucji, obsługa dostaw jest znacznie ułatwiona. InPost oferuje w ramach usługi Fulfillment integrację z ofertą InPost Paczkomaty i InPost Kurier, jak również współpracuje z innymi przewoźnikami funkcjonującymi na rynku polskim i, co ważniejsze, międzynarodowym. Skompletowane zamówienie trafia więc z magazynu operatora prosto na furgonetkę operatora, która zawiezie je do odpowiedniego oddziału operatora itd.
Usługi dodatkowe - oprócz tego InPost oferuje szereg dodatkowych usług opcjonalnych. Zalicza się do nich obsługa zwrotów i wymiany towarów, dołączanie gratisów, ulotek, dokumentów itp., etykietowanie, czy obsługa klientów B2B.
Zobacz także