Do Piły trafiło sześć autobusów z silnikiem diesla. Najnowszy nabytek miejskiego przewoźnika już niedługo wyjedzie na pilskie drogi.
- Chciałbym aby był to koniec przyszłego tygodnia, ponieważ obecnie są one doposażane. Mamy wyposażenie, które jest integralne z pozostałym naszym taborem czyli biletomaty, urządzenia wizyjne - tłumaczy Tadeusz Majewski, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.
Autobusy są także klimatyzowane. Wymiana taboru miejskiego przewoźnika trwa od kilku lat. Wcześniej, także przy dużym udziale unijnego wsparcia zakupiono sześć autobusów hybrydowych i pięć z silnikiem diesla.
- To są już ostatnie diesle na te trasy dalekie. Do tego w przyszłych miesiącach dojdą hybrydy. Następnie w tym roku rozpoczniemy postępowanie na zakup autobusów elektrycznych i kolejne będą autobusy hybrydowe, które będą te najstarsze diesle zastępowały - tłumaczy Piotr Głowski, prezydent Piły.
- Kolejnym elementem tego projektu jest także jak my to nazywamy „małe centrum przesiadkowe” w rejonie ul. 1 maja i ulicy Śródmiejskiej. Wiata rowerowa już stoi, czekamy na dostawę dwóch inteligentnych wiat autobusowych - mówi Jolanta Sobieszczyk, Wydział Rozwoju i Funduszy Europejskich UM Piły.
Wiadomo już, że dzieci nie wrócą do szkół w tym roku szkolnym, dlatego miejski przewoźnik podjął decyzję o wprowadzeniu od dzisiaj rozkładu wakacyjnego.
- Oferta letnia jest dużo bardziej korzystna dla pasażerów ponieważ autobusy są równomiernie rozłożone cały dzień, jeżdżą bez tych przerw takich do południa, które były dwugodzinne i nawet czterogodzinne popołudniowe. Także mamy na mieście wszystkie linie oczywiście poza bis-kami czyli wszystkie linie bis typowo szkolne są wycofane i linia nr 10, 11 i K - wymienia Anna Kujawa z Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.
Linia specjalna na Płotki zacznie kursować prawdopodobnie pod koniec czerwca.