Na trasie kolejowej Piła Poznań powstanie dodatkowa mijanka. W Parkowie pociągi będą się mijać co poprawi przepustowość na tym odcinku. PKP wystąpiło już o decyzję środowiskową.
- Będzie to oznaczało z jednej strony poprawę przepustowości, z drugiej jednak – zapewne kolejne prace na świeżo zmodernizowanej linii i związane z nimi utrudnienia. PKP PLK tłumaczy, że w momencie ustalania zakresu modernizacji nie można było przewidzieć potrzeb przewozowych w zbliżających się latach - podaje Rynek Kolejowy.
- Będzie to oznaczało z jednej strony poprawę przepustowości, z drugiej jednak – zapewne kolejne prace na świeżo zmodernizowanej linii i związane z nimi utrudnienia. PKP PLK tłumaczy, że w momencie ustalania zakresu modernizacji nie można było przewidzieć potrzeb przewozowych w zbliżających się latach - podaje Rynek Kolejowy.
Inwestycja ma zwiększyć przepustowość jednotorowego odcinka linii między Obornikami a Dziembówkiem.
- Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pod koniec ubiegłego roku zakończyła się kosztująca przeszło 500 mln zł kompleksowa modernizacja linii. Na całej długości wymieniono torowisko i całą infrastrukturę stacyjną, zwiększając prędkość maksymalną. Przedmiotem krytyki było dotychczas zaniechanie uzupełnienia drugiego toru - czytamy w artykule.
PKP PLK tłumaczy, że potrzeby przewozowe na trasie Poznań – Piła, które obecnie uzasadniają odtworzenie mijanki, nie były znane jeszcze kilka lat temu, gdy decydowano o zakresie prac. Teraz inwestor twierdzi, że mijanka zapewni możliwość sprawnego przejazdu większej liczby pociągów na jednotorowym odcinku.
Inwestycja ma zostać przeprowadzona już w nowej unijnej perspektywie budżetowej na lata 2021-2027.
- Według przedstawiciela PKP PLK nie ma na razie planów budowy lub odtwarzania kolejnych mijanek na linii z Poznania do Piły. Co pewien czas pojawiają się natomiast informacje o planach uzupełnienia brakującego odcinka drugiego toru, o co apelowali już wcześniej także społecznicy - czytamy w artykule.
Powstanie drugi tor kolejowy na linii Piła-Poznań? Tak, ale tylko na odcinku Oborniki Most do stacji Oborniki
- Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pod koniec ubiegłego roku zakończyła się kosztująca przeszło 500 mln zł kompleksowa modernizacja linii. Na całej długości wymieniono torowisko i całą infrastrukturę stacyjną, zwiększając prędkość maksymalną. Przedmiotem krytyki było dotychczas zaniechanie uzupełnienia drugiego toru - czytamy w artykule.
PKP PLK tłumaczy, że potrzeby przewozowe na trasie Poznań – Piła, które obecnie uzasadniają odtworzenie mijanki, nie były znane jeszcze kilka lat temu, gdy decydowano o zakresie prac. Teraz inwestor twierdzi, że mijanka zapewni możliwość sprawnego przejazdu większej liczby pociągów na jednotorowym odcinku.
Inwestycja ma zostać przeprowadzona już w nowej unijnej perspektywie budżetowej na lata 2021-2027.
- Według przedstawiciela PKP PLK nie ma na razie planów budowy lub odtwarzania kolejnych mijanek na linii z Poznania do Piły. Co pewien czas pojawiają się natomiast informacje o planach uzupełnienia brakującego odcinka drugiego toru, o co apelowali już wcześniej także społecznicy - czytamy w artykule.
Powstanie drugi tor kolejowy na linii Piła-Poznań? Tak, ale tylko na odcinku Oborniki Most do stacji Oborniki
Komentarze
Zobacz także