Słodycze, elektronika lub pieniądze. W święta większość z nas wręczała i została obdarowana prezentami.
-Gwiazdor był bardzo bogaty w tym roku. Przyniósł poduszkę ortopedyczną, o którą bardzo prosiłam.
-Fajne skarpetki, takie kolorowe, fajny zegarek dostałem
-Jestem bardzo zadowolona z tego, co dostałam, bo zawsze o tym marzyłam - chwalą się pilanie
Wszyscy zapytani przez nas pilanie byli zadowoleni z otrzymanych prezentów. Ale nie zawsze tak jest. Bo upominek może mieć zły rozmiar, być wadliwy lub po prostu się nie podobać. Co w takiej sytuacji? Przede wszystkim mieć przy sobie paragon lub fakturę, które upoważniają nas do zwrotu towaru.
- Sklep nie ma obowiązku, ale może dać nam możliwość zwrotu towaru. Więc jeżeli sklep np. w swoim regulaminie dał taką możliwość, a niektóre sklepy dają taką możliwość, np. 7 dni na zwrot towaru, wtedy jest to dla sklepu wiążące - tłumaczy Adam Leszczyński, p. o. Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pile
Wówczas sklep może albo zwrócić pieniądze, albo wymienić na bon o wartości zakupu. Teraz nietrafiony gwiazdkowy prezent trudniej będzie oddać, bo po świętach galerie są zamknięte. Prawnicy jednak uspokajają: nastąpi automatyczne przedłużenie terminu na zwrot o okres zamknięcia sklepów. Wina nie leży przecież po stronie klientów.