Jak oddać nietrafiony prezent, kiedy galerie handlowe są zamknięte?

29.12.2020   Autor: Magdalena Lach
1076---138
Świąteczne tradycje to nie tylko potrawy i przystrojona choinka, ale również prezenty. Obdarowujemy naszych bliskich upominkami z nadzieją, że trafimy w ich gust. Nie zawsze jednak tak jest i podarunki, które miały być idealne – nimi nie są. Co zrobić w takim przypadku?

Słodycze, elektronika lub pieniądze. W święta większość z nas wręczała i została obdarowana prezentami.

-Gwiazdor był bardzo bogaty w tym roku. Przyniósł poduszkę ortopedyczną, o którą bardzo prosiłam.
-Fajne skarpetki, takie kolorowe, fajny zegarek dostałem
-Jestem bardzo zadowolona z tego, co dostałam, bo zawsze o tym marzyłam
- chwalą się pilanie

Wszyscy zapytani przez nas pilanie byli zadowoleni z otrzymanych prezentów. Ale nie zawsze tak jest. Bo upominek może mieć zły rozmiar, być wadliwy lub po prostu się nie podobać. Co w takiej sytuacji? Przede wszystkim mieć przy sobie paragon lub fakturę, które upoważniają nas do zwrotu towaru.

Łatwiejsza sprawa jest z zakupami przez Internet. Wtedy każdy ma prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni od daty nabycia. Nieco inaczej jest w przypadku sklepów stacjonarnych.

 - Sklep nie ma obowiązku, ale może dać nam możliwość zwrotu towaru. Więc jeżeli sklep np. w swoim regulaminie dał taką możliwość, a niektóre sklepy dają taką możliwość, np. 7 dni na zwrot towaru, wtedy jest to dla sklepu wiążące - tłumaczy Adam Leszczyński, p. o. Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pile

Wówczas sklep może albo zwrócić pieniądze, albo wymienić na bon o wartości zakupu. Teraz nietrafiony gwiazdkowy prezent trudniej będzie oddać, bo po świętach galerie są zamknięte. Prawnicy jednak uspokajają: nastąpi automatyczne przedłużenie terminu na zwrot o okres zamknięcia sklepów. Wina nie leży przecież po stronie klientów.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group