Od kilku miesięcy na dworcu kolejowym w Chodzieży nie można kupić biletu. Problem jest spory, bo każdego dnia pociągiem do pracy w Poznaniu bądź Pile dojeżdża wielu mieszkańców powiatu. Bilet można kupić jedynie u konduktora. O tym, że kasa zniknęła zadecydowały prawdopodobnie względy ekonomiczne
- Z dniem 1 lipca 2020 roku, Wielkopolski Zakład Polregio w Poznaniu zaprzestał prowadzenia kasy biletowej na stacji Chodzież. Była to decyzja podjęta wspólnie z organizatorem transportu, (Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego - przyp.red.) który jest odpowiedzialny także za lokalizację i utrzymanie punktów sprzedaży biletów na terenie Województwa Wielkopolskiego - mówi Justyna Grzesik, rzecznik prasowy Wielkopolskiego Zakładu Polregio w Poznaniu
- Decyzja o powrocie kasy została całkowicie anulowana i kasy nie będzie. Dopiero w sierpniu będzie automat biletowy, więc mieszkańcy długo jeszcze będą się musieli borykać z tą niedogodnością - tłumaczy Jacek Gursz, burmistrz Chodzieży
Nie wszystkich jednak zadowala ustawienie maszyny do sprzedaży biletów. Są osoby, które mają kłopot w posługiwaniu się nowoczesnymi technologiami, nawet tymi najprostszymi. Starsi podróżni natomiast z sentymentem wspominają kasjerki, które informowały o najbliższych połączeniach.