
- Ten strach, rzeczywiście powodował niepokój związany z tym, żeby do tej szkoły wrócić, zaburzenia związane z brakiem relacji, szczególnie u młodszych - to są rzeczy, które zaburzają rozwój. Młodzież przychodzi do szkoły, aby się uczyć, ale też po to, aby spędzać czas z rówieśnikami. Żeby się razem bawić, uczyć relacji, zależności i to jest ta najważniejsza funkcja przebywania razem w grupie - tłumaczy Paulina Stochniałek, członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego.
Co izolacja skutecznie zaprzepaściła. Z badań przeprowadzonych przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii wynika, że funkcjonowanie dzieci i młodzieży w czasie lockdown`u zostało mocno zaburzone. Ponad 50 proc. miało problemy ze snem, u 40 proc. wystąpiły objawy uzależnienia od mediów, a 30 proc. wskazało izolację jako największy problem nauki zdalnej.
Program przygotowany przez Urząd Marszałkowski ma pomóc wrócić dzieciom i nauczycielom do normalności. To cykl szkoleń i spotkań, za które odpowiadać będą m.in. Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli. Ruszy także specjalna kampania edukacyjna. Program zacznie się we wrześniu i potrwa do maja. Potem radni sejmiku podejmą decyzję o ewentualnej kontynuacji.
Komentarze