Jeszcze kilka lat temu wiodła normalnie życie i nic nie wskazywało na to, że będzie musiała zmierzyć się z niepełnosprawnością. Powikłania po cukrzycy sprawiły, że Krystyna Włodarek w wieku 26 lat straciła wzrok.
- Nie wyobrażałam sobie tej stagnacji i że życie miałoby mi przepływać między palcami, więc trzeba było się za siebie wziąć - zapewnia Krystyna Włodarek, wiceprezes fundacji Regiment, ambasadorka marki Patrizia Aryton
Nabyta niepełnosprawność zamiast być hamulcem rozwoju, stała się atutem, który Krystyna wykorzystuje, by pomagać innym.
- Zawsze chciałam inspirować kobiety, ale nie do końca wiedziałam jak. I w tym momencie akurat utrata wzroku była trochę takim motywatorem, żeby pokazać na własnym przykładzie: Teraz możesz być sobą, nie musisz tylko mówić, możesz być żywym przykładem - dodaje Krystyna Włodarek.
Wraz z mężem rok temu założyli fundację Regiment, w której pomagają kobietom nieradzącym sobie z presją, problemami i rosnącym tempem życia. Wspólnie z wolontariuszkami z całej Polski szukają drogi wyjścia. Oferują pomoc psychoterapeutyczną i coachingową. Fundacja oprócz wsparcia kobiet zajmuje się także historią Wałcza.
Małżeństwo poświęca fundacji większość wolnego czasu, bo oboje pracują. Krystyna na co dzień realizuje się zawodowo w Zakładzie Aktywności Zawodowej w Wałczu.
- Cieszę się bardzo, że Krystyna jest z nami, że ja mogę zawsze na nią liczyć. Swoją działalnością pokazuje, że osoby z niepełnosprawnościami łamią te bariery na każdym kroku - przekonuje Jolanta Pawlus, dyrektor Zakładu Aktywności Zawodowej w Wałczu.
Oprócz pracy i fundacji, Krystyna angażuje się też w akcje społeczne. Była panelistką na Kongresie Kobiet, prowadzi prelekcje na temat profilaktyki cukrzycy. Jej działania zostały również zauważone przez jedną z marek odzieżowych, która zaproponowała udział w kampanii.
- Świadomie zrezygnowaliśmy z kampanii z udziałem modelek, bo stawiamy na autentycznie historie opowiedziane przez nietuzinkowe bohaterki, ambasadorki naszej marki - mówi Marta Filipczak, marketing manager Patrizia Aryton.
I tak Krystyna wraz z dziewięcioma innymi inspirującymi kobietami stała się w tym roku twarzą kampanii Patrizia Aryton pn. “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Projekt przybliża historie Polek, które są nietuzinkowe, silne i wielowymiarowe.