Seniorzy oszukani na "pokazach garnków". Kwota sięga do 7 tys. złotych

19.07.2021   Autor: Redakcja
1114---41
W rozmowie konsultant przekonywał do akcji ogólnopolskiej, mającej na celu ratowanie miejsca pracy polskich producentów. Po przybyciu na spotkanie klienci otrzymują za darmo ekspres do kawy, robot sprzątający wielofunkcyjny albo wiertarkę udarową.

Seniorzy zostali w ten sposób naciągnięci w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim.

- Pokazywali różne produkty, ale ostatecznie głównym celem spotkania było losowanie, w którym można było wygrać matę masującą rzekomo mającą cudowne właściwości dla zdrowia, która gwarantuje długowieczność. Moim zdaniem na spotkaniu byli podstawieni ludzie, gdyż chcieli kupować matę nawet za 9 tys. zł a potem okazało się, że to mój los wygrał i otrzymuję matę. Wyszedłem ze spotkania z matą masującą, naczyniami, robotem kuchennym i wyciskarką, wpłacając im zaliczkę w kwocie 1 tysiąca zł karta płatniczą. Nie wiem, jak to się stało, że wyszedłem z umową kredytową na kwotę 5 tys. i produktami, które nie są warte tej ceny - mówi jeden z oszukanych seniorów.

Mężczyzna po powrocie do domu chciał odstąpić od umowy. Gdy zadzwonił do firmy powiedziano mu, że nie ma kierownika który jako jedyny może rozwiązać umowę. Mężczyzna zadzwonił do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, któremu udało się odstąpić od umowy.
- Takie sprawy nie zawsze mają szczęśliwy finał, bezpieczniej jest nie uczęszczać na takie spotkania i nie podawać danych osobowych. Gdy okaże się, że na pokazie musimy coś podpisać, nigdy tego nie róbmy przed zapoznaniem się z treścią umowy. Bezpieczniej jest poprosić o dokumenty i zapoznać się z nimi w domu, aby ocenić, jakie jest ryzyko związane z taką umową. Nie podejmujmy szybko i pochopnie decyzji. Mamy prawo do rzetelnej informacji na temat oferowanych produktów. Dlatego warto dopytać o ich właściwości, porównać ceny. Nie dajmy sobie wmówić, że musimy kupić daną rzecz natychmiast, bo potem nie będzie takiej super okazji. Musimy również uważać przy płatności na raty. Warto przeczytać umowę i załączniki do niej, włącznie z tym, co napisane jest małym druczkiem - mówi Powiatowy Rzecznik Konsumentów Miłosz Niedźwiecki. 

Można uzyskać bezpłatną pomoc u Powiatowego Rzecznika Konsumentów pod numerem telefonu 660753160 lub wysyłając e-mail: prk@pct.powiat.pl

źródło: Miłosz Niedźwiecki, powiatowy rzecznik konsumentów; www.czarnkowsko-trzcianecki.pl

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group