-S11 od granicy woj. zachodniopomorskiego i wielkopolskiego do końca obwodnicy Kępna jest na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Od 2018 roku trwa proces przygotowawczy, a zadaniem biur projektowych jest wykonanie studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz koncepcji programowych. Ten i przyszły rok to czas na składanie wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego ustali przebieg przyszłej drogi ekspresowej. Dopiero wtedy, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy można ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców w systemie Projektuj i buduj - informowała w czerwcu GDDKiA w Poznaniu.
- odcinek Szczecinek – Piła (ok. 59 km) – lata 2024 – 2027;
- odcinek Piła – Ujście (ok. 19,9 km) – lata 2024 – 2028;
- odcinek Ujście – Oborniki (ok. 43,3 km) – lata 2024 – 2028;
- odcinek Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik (ok. 22,2 km) – lata 2023 – 2027;
- odcinek Kórnik – Ostrów Wielkopolski (ok. 85 km) – lata 2024 – 2028;
- odcinek Ostrów Wielkopolski – Kępno (ok. 34,4 km) – lata 2024 – 2027.
źródło: Stowarzyszenie Gmin, Powiatów i Województw "Droga S11", fot. poglądowa GDDKiA
Komentarze
Zobacz także