Jak pozycjonować sklep?

04.02.2022   Autor: Reklama
3516---2559
Prowadzisz lub zakładasz sklep internetowy i chcesz zadbać o jego rozpoznawalność? Jednym z rozwiązań będzie pozycjonowanie strony, dzięki któremu dotrzesz do określonej grupy docelowej. Zobacz, co się z tym wiąże i o czym trzeba pamiętać!
Pozycjonowanie sklepów internetowych - na czym polega i jakie korzyści zapewnia?
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO - Search Engine Optimization) to złożony proces, którego celem jest uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce na określone zapytania. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google jest najważniejszym zadaniem, ponieważ z rozwiązań firmy Alphabet korzysta 92%-94% populacji. Sam proces SEO może być jednak ukierunkowany także na inne silniki wyszukiwarek, np. rosyjski Yandex.  

SEO jest istotne dla każdego rodzaju strony www - zarówno wizytówki usługowej, jak i sklepu e-commerce. Dzięki wypozycjonowaniu zarówno całego sklepu, jak i podstron produktowych, osoba zainteresowana sprzedawanymi produktami jest w stanie szybko odnaleźć sklep w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie sklepów internetowych pomaga również w osiągnięciu wyższej konwersji sprzedażowej. W ramach SEO przeprowadza się szereg modyfikacji i poprawek technicznych, które sprawiają, że witryna jest bardziej czytelna, przystępna i zachęca do zakupu.

Czy z pozycjonowania skorzystają także stacjonarne sklepy i biznesy usługowe?

Sklepy stacjonarne i działalności usługowe także mogą skorzystać z usług pozycjonowania. W takich przypadkach doskonale sprawdza się pozycjonowanie lokalne. Polega ono na dotarciu do odbiorców lokalnych m.in. poprzez stosowanie fraz geolokalizacyjnych, czyli takich, z których korzystamy najchętniej, szukając sklepu lub punktu usługowego w pobliżu.

Pozycjonowanie stron www i sklepów - jak wygląda?

Pozycjonowanie stron www i sklepów polega na wykonywaniu wielu różnych czynności w sposób regularny i wcześniej zaplanowany.
Firma zajmująca się reklamą w Internecie odpowiada m.in. za:
  • poprawienie sklepu od strony wizualnej,
  • techniczną optymalizację strony pod wyszukiwarki internetowe (prace nad kodem i treścią strony),
  • linkowanie wewnętrzne,
  • pozyskiwanie silnych linków z serwisów zewnętrznych,
  • konfigurację sklepu z social media,
  • content marketing (tworzenie i publikację treści na zewnętrznych serwisach).
Marketing internetowy w każdej formie jest złożonym procesem i wymaga doświadczenia. Można się go nauczyć, ale tylko przy odpowiedniej determinacji, otwartości i dużej ilości wolnego czasu. W przeciwnym razie warto znaleźć dobrą agencję SEO, z którą nawiąże się współpracę.

Jaki zakres działań trzeba wykonać, chcąc pozycjonować stronę?
Zastanawiasz się, od czego zacząć samodzielne pozycjonowanie strony www? Na płaszczyźnie technicznej warto przejść przez następujące kroki:
  • wybór platformy sklepu internetowego (np. WooCommerce, PrestaShop czy Shoper),
  • wybór dobrego hostingu,
  • optymalizacja silnika i motywu, stworzenie child theme,
  • optymalizacja grafik i multimediów na stronie,
  • optymalizacja kodu,
  • analiza słów kluczowych,
  • krótkie adresy html,
Pozycjonowanie sklepu to także szereg działań kreatywnych i marketingowych. Na pewno warto zadbać o:
  • wartościowe i unikalne treści - artykuły, treści sprzedażowe, opisy produktów,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • zewnętrzne artykuły promocyjne.
Oczywiście powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich zagadnień. Może ona też zawierać elementy, które w danym momencie nie będą tak potrzebne. Aby ustalić najważniejszą check listę, konieczne jest przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO.

Pozycjonowanie w ramach marketingu internetowego SEM

Marketing internetowy w obrębie wyszukiwarki, czyli SEM (ang. Search Engine Marketing), to kompleksowa usługa wykorzystująca zarówno pozycjonowanie stron, jak i reklamę w płatnych wynikach wyszukiwania. W kampaniach SEM stosowana jest reklama typu PPC (ang. Pay-per-click), która może wyświetlać się w poszczególnych miejscach listy wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich fraz. Podczas gdy pozycjonowanie stron www ma zapewnić dobry ruch organiczny, płatne kampanie, np. Google Ads, zapewniają ruch płatny, rozliczany w modelu płatności za kliknięcie. Z oczywistych powodów, mówiąc o reklamie w wynikach wyszukiwania, mamy najczęściej na myśli reklamę Google Ads w postaci linków sponsorowanych, wyświetlanych zarówno nad, jak i pod wynikami organicznymi.
Taki sposób promocji zapewnia natychmiastowe rezultaty i wzrost rozpoznawalności firmy. Niewątpliwą wadą tego sposobu jest fakt, że jego skuteczność uzależniona jest od płatności. W momencie wstrzymania kampanii efekt od razu przestaje być widoczny. Dlatego doskonałym rozwiązaniem jest kompleksowa kampania marketingowa SEM, która wykorzystuje zarówno reklamy, jak i pozycjonowanie stron. Ten pierwszy element pomoże przy sprzedaży, dostarczając firmie nowych klientów, SEO zaś docelowo może pomóc utrzymać ten sam efekt po późniejszym wyłączeniu kampanii płatnej. W przypadku prowadzenia e-commerce zazwyczaj warto korzystać z obydwu rozwiązań cały czas, gdyż może to zapewniać najwyższy zwrot z inwestycji w marketing. Szczegółowe strategie i działania zależą jednak od wielu różnych czynników, które powinny być wzięte pod uwagę przez agencję zajmującą się reklamą w Google.


fot. materiał własny klienta

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group