Pozycjonowanie sklepów internetowych - na czym polega i jakie korzyści zapewnia?
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO - Search Engine Optimization) to złożony proces, którego celem jest uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce na określone zapytania. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google jest najważniejszym zadaniem, ponieważ z rozwiązań firmy Alphabet korzysta 92%-94% populacji. Sam proces SEO może być jednak ukierunkowany także na inne silniki wyszukiwarek, np. rosyjski Yandex.
SEO jest istotne dla każdego rodzaju strony www - zarówno wizytówki usługowej, jak i sklepu e-commerce. Dzięki wypozycjonowaniu zarówno całego sklepu, jak i podstron produktowych, osoba zainteresowana sprzedawanymi produktami jest w stanie szybko odnaleźć sklep w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie sklepów internetowych pomaga również w osiągnięciu wyższej konwersji sprzedażowej. W ramach SEO przeprowadza się szereg modyfikacji i poprawek technicznych, które sprawiają, że witryna jest bardziej czytelna, przystępna i zachęca do zakupu.
Czy z pozycjonowania skorzystają także stacjonarne sklepy i biznesy usługowe?
Pozycjonowanie stron www i sklepów - jak wygląda?
Firma zajmująca się reklamą w Internecie odpowiada m.in. za:
- poprawienie sklepu od strony wizualnej,
- techniczną optymalizację strony pod wyszukiwarki internetowe (prace nad kodem i treścią strony),
- linkowanie wewnętrzne,
- pozyskiwanie silnych linków z serwisów zewnętrznych,
- konfigurację sklepu z social media,
- content marketing (tworzenie i publikację treści na zewnętrznych serwisach).
Jaki zakres działań trzeba wykonać, chcąc pozycjonować stronę?
- wybór platformy sklepu internetowego (np. WooCommerce, PrestaShop czy Shoper),
- wybór dobrego hostingu,
- optymalizacja silnika i motywu, stworzenie child theme,
- optymalizacja grafik i multimediów na stronie,
- optymalizacja kodu,
- analiza słów kluczowych,
- krótkie adresy html,
- wartościowe i unikalne treści - artykuły, treści sprzedażowe, opisy produktów,
- linkowanie wewnętrzne,
- zewnętrzne artykuły promocyjne.
Pozycjonowanie w ramach marketingu internetowego SEM
Taki sposób promocji zapewnia natychmiastowe rezultaty i wzrost rozpoznawalności firmy. Niewątpliwą wadą tego sposobu jest fakt, że jego skuteczność uzależniona jest od płatności. W momencie wstrzymania kampanii efekt od razu przestaje być widoczny. Dlatego doskonałym rozwiązaniem jest kompleksowa kampania marketingowa SEM, która wykorzystuje zarówno reklamy, jak i pozycjonowanie stron. Ten pierwszy element pomoże przy sprzedaży, dostarczając firmie nowych klientów, SEO zaś docelowo może pomóc utrzymać ten sam efekt po późniejszym wyłączeniu kampanii płatnej. W przypadku prowadzenia e-commerce zazwyczaj warto korzystać z obydwu rozwiązań cały czas, gdyż może to zapewniać najwyższy zwrot z inwestycji w marketing. Szczegółowe strategie i działania zależą jednak od wielu różnych czynników, które powinny być wzięte pod uwagę przez agencję zajmującą się reklamą w Google.
fot. materiał własny klienta
Komentarze