Jak rozwinąć sklep internetowy?

27.05.2022   Autor: Artykuł sponsorowany
---1522

Działasz w branży e-commerce? Powinieneś czym prędzej zadać sobie konkretne pytanie – jak mogę rozwinąć swój sklep internetowy? Prowadzenie biznesu online zyskuje na popularności od lat, przez co mnożą się konkurencyjne e-sklepy. Właściciele firm z branży e-commerce prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowszych rozwiązań, celem których jest przyciągniecie większej liczby klientów. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, już teraz dowiedz się, jakie działania mogą pomóc zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym oraz jak go skutecznie promować!

Jakie działania mogą pomóc zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

Jeśli chcemy odnosić sukcesy sprzedażowe w swoim sklepie internetowym, musimy zadbać o to, aby odbiorcy stawali się finalnie naszymi klientami, dokonując w ostatnim kroku zakupu w naszym e-sklepie. Z uwagi na dużą konkurencję na rynku, musimy w tym celu stale dokonywać szeregu działań, które pozwolą nam utrzymać uwagę potencjalnego klienta. Co Ty, jako właściciel e-sklepu, powinieneś więc robić?

  • ułatwiaj nawigację na stronie

Pamiętaj, że jeśli chcesz, aby klienci wciąż wracali i dokonywali zakupów na Twojej stronie, powinieneś przede wszystkim zadbać o ich wygodę. Co sprawi, że zakupy będą dla nich łatwe? Ważne jest, aby projekt strony było przejrzysty i zbudowany tak, aby ludzie dokładnie wiedzieli, gdzie dokładnie się znajdują i jak mogą przejść dalej. Używaj przycisków CTA (call to action), takich jak ‘’Przejdź Dalej’’ lub ‘’Zobacz Koszyk’’, a także czytelnych nagłówków, np. z nazwami produktów. Sprawią one, że odwiedzający nie zgubią się podczas przeglądania różnych sekcji na stronie sklepu internetowego. Pomagają one również nakierować potencjalnych kupujących na podjęcie konkretnych działań w łatwy i przystępny sposób.

  • upraszczaj ścieżkę zakupową

Wymagając rejestracji podczas dokonywania zakupu w Twoim e-sklepie, marnujesz cenny czas klientów. Odbiorcy z pewnością doceniliby fakt, że mogą dokonywać zakupów w Twoim sklepie internetowym bez konieczności wprowadzania wielu danych.

  • miej elastyczne podejście do klienta

Nie bój się oferować wielu opcji dostawy i sposobów płatności. Co więcej, jeśli chcesz być o krok przed konkurencją, powinieneś rozważyć zaoferowanie swoim klientom między innymi płatności ratalnych.

  • informuj odbiorcę

Już na samym początku przekazuj klientom wszystkie niezbędne dla nich informacje, takie jak dostępne metody płatności czy sposoby wysyłki. Dzięki temu odbiorcy nie zniechęcą się na ostatnim etapie zakupów, gdzie dowiedzą się, że chociażby nie mogą dokonać zakupu kartą kredytową.

  • zadbaj o możliwość komunikacji

Postaraj się, aby dane kontaktowe na Twojej stronie były dobrze widoczne. Nie wymagaj od odbiorców, by musieli czekać po wypełnieniu formularza kontaktowego. Zaoferuj im opcję czatera, czyli miejsca, gdzie mogą przeprowadzić rozmowę live z konsultantem i natychmiast otrzymać odpowiedź na swoje pytanie, bez konieczności podawania swoich danych.


Czy podążanie za trendami to sposób na pozyskiwanie klientów?

Odpowiedź na to pytanie niemal sama nasuwa się na język. Podążanie za trendami jest niezwykle istotne i nierzadko jest czynnikiem decydującym o tym, czy potencjalny klient zdecyduje się na zakup Twoich produktów! Z uwagi na niemalejącą konkurencję, wiedza o tym, co oferują inne sklepy internetowe, może być bardzo pomocna podczas rozwijania własnej firmy. Rzućmy więc okiem na kilka z najpopularniejszych obecnie trendów w świecie handlu elektronicznego:

  • live commerce

Live commerce, czyli sprzedaż produktów na żywo za pośrednictwem transmisji wideo, stała się ostatnio bardzo popularna. Może ona odbywać się zarówno na kanałach mediów społecznościowych, jak i bezpośrednio w sklepie internetowym. Takie rozwiązanie daje klientom możliwość zobaczenia na żywo tego, co kupują, bez konieczności polegania tylko i wyłącznie na opisie produktu. Dodatkowym atutem tego trendu jest możliwość budowania relacji na linii sprzedawca - klient.

  • click and collect

Jeśli oprócz sklepu internetowego, posiadasz także sklepy stacjonarne, powinieneś rozważyć wprowadzenie takiej funkcji! Dostawa na zasadzie ‘’kliknij i odbierz’’ to świetny sposób na zapewnienie klientom szybkiej i darmowej wysyłki. Co więcej, takie rozwiązanie nie wymaga także płatności z góry za zamówienie – klient płaci bowiem dopiero po jego odebraniu w sklepie stacjonarnym.

  • płatności odroczone

Płatności odroczone można opisać jako ‘’kup teraz, zapłać później’’. Klienci dokonują zakupów w Twoim sklepie internetowym, a Ty umożliwiasz im dokonanie płatności w określonym wcześniej czasie – zazwyczaj następuje to w ciągu trzydziestu dni od daty zakupu. To duże ułatwienie dla kupujących. Wprowadzając takie rozwiązanie, zwiększasz swoje szanse na ich powrót do Twojego e-sklepu!

Jak zacząć sprzedawać przez Internet?


 

Jak skutecznie promować swój sklep internetowy?

Jako właściciel e-biznesu z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, jak istotna jest odpowiednia reklama w Google! Zależnie od budżetu mogą to być złożone kampanie reklamowe lub mniej krzykliwe, często darmowe rozwiązania. Jeśli chcesz rozpocząć promocję swojego e-sklepu z małym budżetem (lub jego brakiem), powinieneś wziąć pod uwagę między innymi:

  • prowadzenie bloga

Blogi mogą  być bardzo istotnym elementem kampanii reklamowej. Pamiętaj, aby przygotować teksty oparte o wiedzę ekspercką i zawierać w nich linki do konkretnych produktów w Twoim sklepie internetowym! Co więcej, prowadzenie bloga jest również korzystne z punktu widzenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych.

  • prowadzenie newslettera

Kampania mailingowa jest jedną z najbardziej dochodowych form promocji, a przy tym nie wymaga żadnych nakładów finansowych. Możesz sprawić, że będzie ona działać na Twoją korzyść – wystarczy, że będziesz dostarczał odbiorcom wartościowych treści i dopilnujesz tego, aby Twój newsletter wyróżniał się na tle konkurencyjnych kampanii mailingowych.

Warto tutaj wspomnieć także o programach lojalnościowych. Jeśli będziesz nagradzał klientów za cykliczne wykonywanie zakupów w Twoim sklepie internetowym, zwiększasz swoją szansę na to, że chętniej będą oni do Ciebie wracać!

Jak rozwinąć e-sklep ze specjalistą?

Jeśli chcesz zwiększyć wyniki sprzedażowe w swojej firmie, powinieneś rozważyć współpracę z zespołem specjalistów WeNet, który dołoży wszelkich starań, aby Twój sklep internetowy zaistniał w branży e-commerce.

Specjaliści zaproponują skuteczne narzędzia i podpowiedzą, jak rozwijać firmę online. Zapewnią niezbędne integracje w Twoim e-sklepie, m.in. z firmami kurierskimi czy systemami płatności, a także szereg modułów, ułatwiających sprzedaż na platformie PrestaShop.

Doradcy WeNet oferują ponadto usługę pozycjonowania e-sklepu, a także wspomagają komunikację z klientami.

Już dziś wejdź na WeNet.pl i otrzymaj szereg wskazówek, które pozwolą Ci poprawić wyniki Twojego e-biznesu!

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group