“Gra szyfrów” to pierwszy projekt gameingowy przygotowany przez IPN. Swoją premierę miał w kwietniu. Zadebiutował także na międzynarodowych targach PaX East w Bostonie. A teraz także w Pile.
- Właśnie w imercyjny sposób i z wykorzystaniem nowych technologii można przygotować projekt, który ma walor edukacyjny. Takim pierwszym projektem biura nowych technologii jest właśnie gra szyfrów - mówi Magdalena Hajduk dyrektor Biura nowych technologii IPN.
Fabuła gry powstała na podstawie historii z 1920 roku. Scenografia jest wierną kopią ówczesnych wnętrz, strojów i wyposażenia wojskowego. Gra rozpoczyna się od walki o Korosteń, czyli węzeł kolejowy. Zadaniem graczy jest uruchomienie skomplikowanych urządzeń komunikacyjnych sprzed stu lat.
- “Gra szyfrów” która opowiada o wojnie polsko-bolszewickiej z roku 1920. A więc o wojnie która wówczas była zwycięska dla narodu polskiego, pragnącego wolności i niepodległości. Dla narodu polskiego który się obronił przed rosyjską zarazą - mówi dr Karol Nawrocki, prezes IPN.
“Gra szyfrów” jest dostępna na popularnych pecetach, w sklepie AppStore’a i Play’a. Można też w nią grać w przestrzeni wirtualnej używając specjalnych gogli VAR(wijar).