Ponad 60 proc. polskich tras jest w dobrym stanie, 23 proc. w ostrzegawczym, a 13 proc. dróg wymaga pilnego remontu. To wyniki najnowszego raportu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Eksperci wykonali techniczne pomiary tras. Zbadali spękania w jezdni czy głębokość kolein.
– Trafiają się dziury, wiadomo, są to eksploatowane drogi. Ta nasza “10” była robiona i w sumie już teraz jest znów do poprawki.
Na tle kraju jesteśmy troszeczkę, można powiedzieć albo opóźnieni, albo zacofani - mówią kierowcy.
Dwie dekady temu w dobrym stanie było niecałe 30 proc. dróg. Na przestrzeni 20 lat widać sytuacja zmieniła się na plus. Mimo, że ruch samochodowy zwiększył się kilkukrotnie, stan tras jest coraz lepszy.
– Jeśli chodzi o północ Wielkopolski, to są oczywiście odcinki, które trzeba wyremontować, bo one w tym stanie niezadowalającym są. Natomiast patrząc na DK 11 jest przez nas dość systematycznie remontowana - zapewnia Marcin Kucharczak z poznańskiego oddziału GDDKiA.