620---170
Około 200 nowych pociągów. Ponad 7 mld zł. Pierwsze składy w 2025 roku. Tak w liczbach prezentuje się największa inwestycja Polregio, czyli polskiej kolei regionalnej. Największy przewoźnik kolei regionalnych w Polsce – Polregio – właśnie podpisał umowy z 4 producentami na dostawę do 200 składów elektrycznych, w tym ok. 15 pojazdów wodorowych i hybrydowych. Są to spółki FPS H. Cegielski, Pesa Bydgoszcz, Newag oraz Stadler Polska. W ciągu 3 lat mają one dostarczyć nowoczesne pociągi z wi-fi i klimatyzacją, które będą osiągać prędkość do 160 km/godz.
– 200 nowych pociągów regionalnych oznacza ogromny
skok jakościowy i znaczącą poprawę komfortu podróżowania pasażerów – powiedział na konferencji prasowej
Artur Martyniuk, prezes Polregio.
Nowe pociągi dla Polregio, oprócz klimatyzacji i bezprzewodowego Internetu, będą wyposażone m.in. w system dynamicznej informacji pasażerskiej, a układ ich wnętrza przystosowany będzie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojazdy będą niskopodłogowe i jednoprzestrzenne, z pochylnią lub automatyczną windą. Pierwszy pociąg ma być dostarczony w 2025 r. Nowe składy będą się sukcesywnie pojawiać we wszystkich województwach, z którymi Polregio ma podpisane umowy.
fot. Polregio