Promowanie konta na Instagramie - jak przeprowadzić je z sukcesem?

Media społecznościowe są bardzo potężną siłą w internecie - praktycznie nie ma wśród nas osób, które nie miałyby konta choć na jednej z platform. Z tego powodu nie ma nic dziwnego w fakcie, że wiele firm aktywnie korzysta z kanałów społecznościowych i wykorzystuje strony takie, jak Facebook, Instagram czy Twitter do regularnego i bardziej luźnego kontaktu ze swoimi odbiorcami. Czy warto promować konto firmowe na Instagramie? Jak się do tego zabrać, aby osiągnąć sukces?

1. Promowanie konta na Instagramie - po co się to robi?

2. Konto profesjonalne Instagram - jakie treści dodawać?

3. Jak często publikować posty, by konto stało się bardziej rozpoznawalne?

4. Korzystanie z menedżera reklam - kiedy promować posty?

5. O czym jeszcze pamiętać korzystając profesjonalnie z aplikacji Instagram?

Promowanie konta na Instagramie - po co się to robi?

Konta w mediach społecznościowych mogą mieć charakter nie tylko osobisty, ale również profesjonalny. Marki chętnie korzystają z tych kanałów dotarcia do swoich odbiorców, ponieważ są one bardziej naturalne i pozwalają na szybką komunikację. Wiele branż może również korzystać z Instagrama i innych mediów jak z formy reklamy. Aby jednak móc realizować podobną politykę, potrzebne jest nam rozbudowane i chętnie odwiedzane konto. Sposobów na dojście do dużej ilości polubień i followersów jest wiele, niektóre organiczne a niektóre płatne. Jeżeli na poważnie zastanawiamy się nad komercyjnym wykorzystaniem Instagrama, nie powinniśmy rezygnować z wykonania tego kroku.

Konto profesjonalne Instagram - jakie treści dodawać?

Aby promowanie Instagrama mogło zajść skutecznie, musimy skupić się na tym, co i kiedy dodajemy na konto. Jakość naszych zdjęć, filmów i innych materiałów powinna być możliwie jak najwyższa, a dodatkowo musimy zadbać również o poprawne formaty, rozszerzenia plików i opis razem z tagami. Profesjonalnie przygotowany post powinien nadawać się również do tworzenia reklam na Instagramie, tak aby w razie potrzeby można było skorzystać z opcji płatnego promowania konta. Jeżeli zadbamy o jakość naszego kontentu, liczba Instagram followers stopniowo zacznie się zwiększać - a być może uda nam się również uzyskać efekt kuli śniegowej.

Jak często publikować posty, by konto stało się bardziej rozpoznawalne?

Aby wypromować Instagrama musimy również zadbać o regularność. Posty powinny pojawiać się często, minimalnie raz na dobę, a najczęściej kilka razy w ciągu dnia. Istotne jest również nie tylko to, ile razy dziennie dodajemy posty, ale również w jakim czasie to robimy. Powinniśmy dopasować daty publikacji do naszych odbiorców, ponieważ to zapewni nam więcej Instagram like oraz - co za tym idzie - odsłon każdego posta. Przykładowo, jeżeli nasz content celuje w młodych dorosłych, najlepszymi porami na dodawanie postów będą godziny popołudniowe oraz weekendy. W sytuacji, gdy mamy zasięg międzynarodowy i trafiamy nie tylko do polskich odbiorców, należy dodatkowo uwzględnić strefę czasową w rejonie, który nas interesuje.

Korzystanie z menedżera reklam - kiedy promować posty?

Alternatywnym sposobem na zwiększenie ilości nowych odbiorców jest skorzystanie z płatnej reklamy. Podobnie, jak w wyszukiwarce Google możemy skorzystać z opcji Ads, tak samo w przypadku reklamy fanpage'a również mamy opcje skorzystania z podobnego mechanizmu. Za opłatą możemy wypromować określony post, co sprawi że dotrze on do większej grupy odbiorców i będzie miał szansę na zachęcenie ich do odwiedzenia naszego głównego profilu. Ceny kampanii w mediach społecznościowych różnią się zależnie od platformy oraz naszego ogólnego zasięgu. Promowanie postów na nowych kontach, które nie mają jeszcze wielu followersów jest zwykle tańsze, niż w przypadku popularnych i znanych użytkowników. Mimo wszystko jest to sposób, który pozwala tanio pozyskać wartościowych obserwujących i zapewnia nam większy ruch zarówno na pojedynczych postach, jak i na całym profilu.

O czym jeszcze pamiętać korzystając profesjonalnie z aplikacji Instagram?

Profil biznesowy w mediach społecznościowych wymaga innego prowadzenia, niż prywatne konto, z którego korzystamy samodzielnie. Liczy się nie tylko ilość odwiedzin profilu, ale także jej przełożenie na pozyskanie nowych klientów lub utrzymanie już obecnych. Konto firmowe musi być prowadzone z najwyższą starannością - powinniśmy nieustannie dbać o jakość materiałów, poprawne tagowanie postów i wykonywać wszystkie te czynności, które są charakterystyczne dla danej platformy. Z rozwojem profilu możemy często przyspieszyć wykorzystując płatne metody reklamy, jednak należy stosować ją z rozwagą i umiarem, ponieważ w innym wypadku możemy spotkać się z dużym kosztem.

Sposób działania profilu biznesowego na Instagramie różni się od konta prywatnego, jednak jego wykorzystanie może się nam bardzo opłacić. Dzięki obecności w social media tworzymy dodatkowy kanał komunikacji z klientami, który pozwala nam na utrzymanie poprawnych relacji z obecnymi klientami, jak i budowanie nowych z pozostałymi użytkownikami odwiedzającymi nasz profil.

kup instagram followers na wypromowani.pl10 skutecznych strategii promocji konta na Instagramie

Komentarze

Funkcja dodania komentarzy pod tym artykułem jest wyłączona. Napisz do nas jeżeli chcesz wypowiedzieć się na ten temat.