Media społecznościowe są bardzo potężną siłą w internecie - praktycznie nie ma wśród nas osób, które nie miałyby konta choć na jednej z platform. Z tego powodu nie ma nic dziwnego w fakcie, że wiele firm aktywnie korzysta z kanałów społecznościowych i wykorzystuje strony takie, jak Facebook, Instagram czy Twitter do regularnego i bardziej luźnego kontaktu ze swoimi odbiorcami. Czy warto promować konto firmowe na Instagramie? Jak się do tego zabrać, aby osiągnąć sukces?
1. Promowanie konta na Instagramie - po co się to robi?
2. Konto profesjonalne Instagram - jakie treści dodawać?
3. Jak często publikować posty, by konto stało się bardziej rozpoznawalne?
4. Korzystanie z menedżera reklam - kiedy promować posty?
5. O czym jeszcze pamiętać korzystając profesjonalnie z aplikacji Instagram?
Promowanie konta na Instagramie - po co się to robi?
Konta w mediach społecznościowych mogą mieć charakter nie tylko osobisty, ale również profesjonalny. Marki chętnie korzystają z tych kanałów dotarcia do swoich odbiorców, ponieważ są one bardziej naturalne i pozwalają na szybką komunikację. Wiele branż może również korzystać z Instagrama i innych mediów jak z formy reklamy. Aby jednak móc realizować podobną politykę, potrzebne jest nam rozbudowane i chętnie odwiedzane konto. Sposobów na dojście do dużej ilości polubień i followersów jest wiele, niektóre organiczne a niektóre płatne. Jeżeli na poważnie zastanawiamy się nad komercyjnym wykorzystaniem Instagrama, nie powinniśmy rezygnować z wykonania tego kroku.
Konto profesjonalne Instagram - jakie treści dodawać?
Aby promowanie Instagrama mogło zajść skutecznie, musimy skupić się na tym, co i kiedy dodajemy na konto. Jakość naszych zdjęć, filmów i innych materiałów powinna być możliwie jak najwyższa, a dodatkowo musimy zadbać również o poprawne formaty, rozszerzenia plików i opis razem z tagami. Profesjonalnie przygotowany post powinien nadawać się również do tworzenia reklam na Instagramie, tak aby w razie potrzeby można było skorzystać z opcji płatnego promowania konta. Jeżeli zadbamy o jakość naszego kontentu, liczba Instagram followers stopniowo zacznie się zwiększać - a być może uda nam się również uzyskać efekt kuli śniegowej.
Jak często publikować posty, by konto stało się bardziej rozpoznawalne?
Aby wypromować Instagrama musimy również zadbać o regularność. Posty powinny pojawiać się często, minimalnie raz na dobę, a najczęściej kilka razy w ciągu dnia. Istotne jest również nie tylko to, ile razy dziennie dodajemy posty, ale również w jakim czasie to robimy. Powinniśmy dopasować daty publikacji do naszych odbiorców, ponieważ to zapewni nam więcej Instagram like oraz - co za tym idzie - odsłon każdego posta. Przykładowo, jeżeli nasz content celuje w młodych dorosłych, najlepszymi porami na dodawanie postów będą godziny popołudniowe oraz weekendy. W sytuacji, gdy mamy zasięg międzynarodowy i trafiamy nie tylko do polskich odbiorców, należy dodatkowo uwzględnić strefę czasową w rejonie, który nas interesuje.
Korzystanie z menedżera reklam - kiedy promować posty?
Alternatywnym sposobem na zwiększenie ilości nowych odbiorców jest skorzystanie z płatnej reklamy. Podobnie, jak w wyszukiwarce Google możemy skorzystać z opcji Ads, tak samo w przypadku reklamy fanpage'a również mamy opcje skorzystania z podobnego mechanizmu. Za opłatą możemy wypromować określony post, co sprawi że dotrze on do większej grupy odbiorców i będzie miał szansę na zachęcenie ich do odwiedzenia naszego głównego profilu. Ceny kampanii w mediach społecznościowych różnią się zależnie od platformy oraz naszego ogólnego zasięgu. Promowanie postów na nowych kontach, które nie mają jeszcze wielu followersów jest zwykle tańsze, niż w przypadku popularnych i znanych użytkowników. Mimo wszystko jest to sposób, który pozwala tanio pozyskać wartościowych obserwujących i zapewnia nam większy ruch zarówno na pojedynczych postach, jak i na całym profilu.
O czym jeszcze pamiętać korzystając profesjonalnie z aplikacji Instagram?
Profil biznesowy w mediach społecznościowych wymaga innego prowadzenia, niż prywatne konto, z którego korzystamy samodzielnie. Liczy się nie tylko ilość odwiedzin profilu, ale także jej przełożenie na pozyskanie nowych klientów lub utrzymanie już obecnych. Konto firmowe musi być prowadzone z najwyższą starannością - powinniśmy nieustannie dbać o jakość materiałów, poprawne tagowanie postów i wykonywać wszystkie te czynności, które są charakterystyczne dla danej platformy. Z rozwojem profilu możemy często przyspieszyć wykorzystując płatne metody reklamy, jednak należy stosować ją z rozwagą i umiarem, ponieważ w innym wypadku możemy spotkać się z dużym kosztem.
Sposób działania profilu biznesowego na Instagramie różni się od konta prywatnego, jednak jego wykorzystanie może się nam bardzo opłacić. Dzięki obecności w social media tworzymy dodatkowy kanał komunikacji z klientami, który pozwala nam na utrzymanie poprawnych relacji z obecnymi klientami, jak i budowanie nowych z pozostałymi użytkownikami odwiedzającymi nasz profil.