Reklama na Facebooku dla wielu z nas jest czymś bardzo skomplikowanym. Dlatego warto, zanim w ogóle stworzymy jakąkolwiek kampanię, nieco się o tym dowiedzieć lub, jeśli nie mamy na to czasu, zlecić to specjalistom. W pierwszej sytuacji warto przede wszystkim postępować zgodnie z ogólnymi instrukcjami dotyczącymi tego, jak w ogóle zacząć reklamować się na Facebooku.
Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:
- jak reklamować się na Facebooku
- jak znaleźć swoją grupę docelową
Jeśli chcemy reklamować się na Facebooku to musimy przede wszystkim założyć nasz firmowy fanpage, reklamujący nasze usługi. Po drugie musimy założyć menadżera firmy oraz nasze konto reklamowe, które pozwoli nam tworzyć reklamy. W strefie pomocy portalu Facebook znajdziemy wszystkie najważniejsze informacje o tym, jak stworzyć wszystkie poszczególne elementy układanki tak, by móc zacząć tworzyć własne reklamy. Warto też pamiętać o tym, że rodzaje reklam na Facebooku są ukierunkowane na różne cele reklamowe. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na to, by zareklamować naszą firmę użytkownikom Facebooka, czyli naszym głównym celem będzie rozpoznawalność marki. To pierwsza faza targetowania reklamy. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Początki reklamy na Facebooku - jak zacząć?
Kiedy już założymy nasz fanpage i skonfigurujemy nasze konto reklamowe jak należy, możemy rozpocząć reklamowanie naszego fanpage naszej grupie docelowej. Nim w ogóle zaczniemy tworzyć reklamę wraz z grafikami i tekstem musimy zastanowić się kim jest nasza grupa docelowa. Przykładowo, jeśli prowadzimy sklep internetowy na terenie całej Polski i jest to na przykład sklep ogrodniczy, to musimy ustawić targetowanie reklam na osoby mieszkające w Polsce, interesujące się ogrodnictwem, posiadające ogródki, lubiące sadzić rośliny. Jest bardzo szeroka grupa docelowa, więc na początku wystarczy wyznaczyć ją w bardzo ogólny sposób a następnie, jeśli będziemy chcieli reklamować poszczególne produkty ze sklepu, to możemy bardziej zawężać tę grupą docelową, której wyświetli się nasza reklama na Facebooku. W pierwszej kolejności musimy skupić się na zdobyciu fanów czy polubień, a następnie publikowaniu wartościowych treści i dopiero potem reklamie naszych produktów.
Dzięki możliwości analizy danych o sprzedawanych produktach w sklepie na stronie internetowej i pikselowi Facebooka możemy zbierać dane dotyczące naszej grupy docelowej, co w późniejszym terminie pozwoli nam dokładnie przyjrzeć się naszej grupie docelowej i lepiej ją określić. Tak naprawdę reklamując się na Facebooku możemy się skupiać na kilku rzeczach naraz. Jednak najważniejszym pytaniem jest to, ile chcemy wydać na reklamę i czy mamy czas na to, by tworzyć kilka kampanii reklamowych na Facebooku jednocześnie. Jeśli nie mamy podstawowych informacji lub wszystko to wydaje nam się nazbyt skomplikowane, warto zlecić realizację reklam specjalistom.
Nie bój się poprosić o wsparcie
Dla osób które mają niewielkie pojęcie na temat tworzenie reklam na Facebooku i docierania do grupy docelowej istnieją dwa rozwiązania by nie zrobić zbyt wiele błędów w reklamowaniu swoich usług na Facebooku. Warto poprosić o darmową pomoc przedstawicieli portalu Facebook, którzy taką pomoc dla nowych użytkowników oferują, bądź zatrudnić specjalistę z doświadczeniem w tworzeniu kampanii reklamowych na Facebooku oraz w ogóle w Internecie, który pomoże nam ułożyć to od początku do końca. Może to być freelancer lub agencja SEM. Dzięki jego poradom nie tylko będziemy odpowiednio reklamować nasze produkty i określimy naszą grupą docelową, ale także będziemy wrzucać do sieci odpowiednie informacje dotyczące naszych usług na naszym fanpage na Facebooku. Dzięki jego pomocy dowiemy się jak lepiej rozwinąć nasze reklamy na Facebooku, jak dotrzeć do większej ilości klientów i jak stać się rozpoznawalną marką w sieci. Pamiętajmy też, że jest to proces długofalowy, który trzeba dokładnie zaplanować, a specjalista do spraw social media wydatnie nam w tym pomoże.
Jak znaleźć odpowiedniego specjalistę? Warto zapytać na przykład znajomych o polecenia lub sprawdzić w wyszukiwarce firmy w naszej okolicy z dobrymi opiniami. Z drugiej strony, jeśli interesują cię reklamy na Facebooku, w Internecie jest szereg artykułów specjalistycznych dotyczących kampanii reklamowych na Facebooku wraz z którymi możesz samodzielnie stworzyć reklamy na Facebooku, które będą zarabiać. Jednak wymaga to od ciebie czasu i poszerzenia wiedzy, a nie zawsze go masz lub wolisz poświęcić go na tworzenie nowych usług oraz produktów w własnej firmie.