Odzież firmowa z nadrukiem logo - krótkie wprowadzenie
Nadruk i wyposażenie firmy w koszulki z logo lub innym emblematem skojarzonym z firmą, to znakomity sposób na szerokie dotarcie do potencjalnych klientów i kontrahentów, a także budowania wizerunku poprzez prestiż. Można powiedzieć: must have dla profesjonalistów. Zastosowania i efekty są wielorakie, opłacalne i pożądane.
Przypatrzymy się zatem miarodajnemu cennikowi tego typu usług na przykładzie jednej z najlepiej sprawdzonych w kraju manufaktur wykonujących nadruki z logo firmowym (dane pochodzą z przedsiębiorstwa Stacja Nadruku: https://stacjanadruku.pl/).
Koszulki z nadrukiem - cennik podstawowy
Dobre firmy proponują własny asortyment najwyższej jakości odzieży przeznaczonej do zaimplementowania identyfikacji wizualnej (np. koszulki z nadrukiem, bluzy, polo, t-shirty, czasem nawet więcej), ale dobre firmy przyjmą także wykonanie nadruku na odzieży powierzonej - ceny różnią się w zależności od naszego wyboru.
Jeśli potrzeba nam zaledwie pięć t-shirtów wysokiej jakości dedykowanych, wtedy zapłacimy za nadruki około 18 PLN od sztuki dla niewielkiej wielkości nadruku. Im więcej drukujemy, tym koszt pojedynczego nadruku spada, więc suma dla 1000 egzemplarzy za jeden nadruk nie będzie już większa niż około 10 złotych. O drobnych wahaniach decyduje zużycie materiałów poligraficznych, które jest większe przy nadrukowywaniu obszernych logo. Poza tym należy wiedzieć, że każdy kolejny nadruk będzie tańszy.
Podobnie przedstawia się sytuacja na nadrukami na polo i bluzach, cena nadruku dla 100 egzemplarzy za jeden rzadko przekroczy 10 PLN. Najtańsze są więc nadruki robione w dużych ilościach, przy tym niewielkie (jak właśnie firmowe logo).
Nadruki na innych ubraniach
Nieco droższe są nadruki na kurtkach, kamizelkach, odzieniu wierzchnim. Jeśli chcemy wyposażyć 20-to osobowy zespół pracowników w kurtki z logo firmy, wtedy zapłacimy za nadruk około 24 PLN. Zasada niższej ceny przy kolejnych nadrukach także tutaj działa.
Dla ustalenia standardu możemy przyjąć, że koszulka polo z nadrukiem, w ilości 100 egzemplarzy, przy założeniu średniego wykorzystania materiałów poligraficznych, to koszt około 15 PLN za nadruk plus koszt koszulki - ten jest zależny od wybranego modelu polówki. Tych ustaleń można się trzymać przy poszukiwaniach zakładu, któremu chcemy zaproponować nadrukowywanie grafik na odzieży firmowej.
Stosunek opłacalności
Jasno więc widać, że aby nadrukować emblematy firmowe dla personelu przedsiębiorstwa - ponosimy wydatki jedynie drobne. Ale po co to wszystko, nawet jeśli jest tanie? Celem jest mianowicie ujawnienie się firmy skojarzonej z logo w przestrzeni publicznej, a także funkcje reprezentacyjne, dalej integrujące pracowników. W tym przedsięwzięciu na pierwszym planie oczywiście jest marketing i reklama, więc śmiało można przekonywać, że nadruki logo firmowego na ubraniach to niedroga, a jednocześnie niesamowicie skuteczna reklama, której zadaniem jest przecież zwiększenie zysków firmy. Nie trzeba się więc długo zastanawiać.