Chyba mało kto nie był świadkiem przykrych przepychanek słownych pomiędzy klientem a kasjerką/kasjerem. Bo tzw. papierowa cena rozjechała mu się z ceną nabijaną na kasie. Często konieczna była interwencja kierownika sklepu albo towar wracał na półkę.
Dlatego Lidl rezygnuje z papieru i we wszystkich swoich sklepach wprowadza ceny elektroniczne. Jako pierwsza sieć w Polsce we wszystkich swoich sklepach zakończył już instalację ESL, czyli systemu elektronicznych oznaczeń cenowych (ang. Electronic Shelf Labeling).
Takie same ceny w całym kraju
Pierwsze placówki – jak czytamy w komunikacie – zostały wyposażone w nowe rozwiązanie w 2022 r. Test pokazał, że e-ceny to nie tylko wygoda. System gwarantuje także, że w każdej placówce w całym kraju ceny są takie same.
Wyświetlacze są bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-ceny, niemal w czasie rzeczywistym – wyjaśnia Lidl. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy sprawdzi cenę produktu, a także „ma możliwość pozyskania istotnych informacji, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny” – zapewnia sieć. Lidl przekonuje, że dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych można zaoszczędzić ponad 133 tony papieru rocznie.
Jak wyglądają takie elektroniczne oznaczenia cenowe? Podobnie do ramek, w których umieszczane są informacje o cenach: są to wyświetlacze umieszczone przy półkach z towarami – wyjaśnia sieć. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno sprawiać trudności klientom.
W sklepach Auchan takie testy miały miejsce już w ubiegłym roku, a obecnie system etykiet elektronicznych funkcjonuje już w blisko 30 proc. sklepów własnych sieci Auchan.
Co na to inne sieci?
Okazuje się – jak podaje Business Insider – że już wiele lat temu e-ceny stosowało w swoich polskich sklepach Tesco. Wyświetlacze montuje też Kaufland, żeby je testować. Takie testy mają prowadzić także niektóre sklepy w sieci Biedronka.
fot. iStock