Ten fragment S11 ma się zaczynać od obwodnicy Szczecinka. Dalej droga poprowadzona zostanie na południe omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej Podgaje i Jastrowie. Później przetnie drogę krajową nr 22, linię kolejową i poprowadzi do Piły równolegle do istniejącej DK-11.
Droga ekspresowa po zachodniej stronie ominie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Na węźle Piła Północ połączy się z odcinkami dróg S10 i S11. Na całym odcinku powstaną także węzły Podgaje (na połączeniu DK-11 i DK-22 oraz drogę powiatową nr 1012P) oraz Jastrowie (jako połączenie DK-22 z Jastrowiem i Szwecją). Zaplanowano także budowę miejsc obsługi podróżnych.
Wykonawca zajmie się opracowaniem koncepcji programowej. Kolejnym etapem będzie przetarg na projekt i budowę. GDDKiA planuje, że nastąpi to w IV kwartale 2025 roku. Być może nową trasą pojedziemy w 2029 roku.
- Obecnie decyzje środowiskowe mają już 3 spośród 7 odcinków S11 w woj. wielkopolskim. Oprócz fragmentu Szczecinek – Piła są to: Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów – Kępno (w obu przypadkach złożone zostały odwołania). Dla odcinków Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin, Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie decyzji środowiskowej, natomiast dla odcinka Piła – Ujście wniosek o wydanie decyzji środowiskowej ma być złożony w III kwartale br. Cała S11 w woj. wielkopolskim to 280 km - informuje portal.
Ten 40-kilometrowy odcinek ma mieć 4 węzły: Sadki, Nakło, Ślesin i Kruszyn. Powstanie 21 obiektów inżynierskich oraz dwie pary miejsc obsługi podróżnych. Docelowo S10 ma połączyć Szczecin z Warszawą. W naszym regionie póki co gotowa jest wyłącznie obwodnica Wałcza. GDDKiA zatwierdziła również przebieg trasy na odcinku Stargard - Piła. Planowane jest również dobudowanie drugiej jezdni do obwodnicy Wyrzyska.