Las to tysiące gatunków zwierząt, roślin czy grzybów. Nauczanie o tym wszystkim może być dużym wyzwaniem, szczególnie dla osób, które nie przebywają tam na co dzień.
- Uważam, że w temacie całej wiedzy na temat funkcjonowania przyrody leśnej w kontekście wiedzy merytorycznej należałoby moich współpracowników wspierać. I tak się dzieje. Edukatorzy z Lasów Państwowych spotykają się z moimi współpracownikami i podnoszą ich kompetencje merytoryczne - mówi Grzegorz Bogacz, dyrektor Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile.
- Nie chcemy nauczycieli niczego nauczać. Chcemy się z nauczycielami wymienić doświadczeniem. Chcemy pokazać, co proponujemy nauczycielom, jeżeli chodzi o nasze zajęcia edukacyjne w lesie. Czyli jak my widzimy rozbudzanie ciekawości przyrodą, jeżeli chodzi o dzieci, młodzież i osoby dorosłe. I chcemy wiedzieć, jak to widzą nauczyciele, żebyśmy spotkali się w takim punkcie, żeby nasza edukacja miała sens - tłumaczy Magdalena Marchwiak z RDLP Piła.
Bo dzięki zajęciom i leśnicy i nauczyciele będą wiedzieli, jak uczyć o lesie oraz szacunku do przyrody osoby o różnym wieku.