- Nasze zajęcia prowadzimy w oparciu o interaktywne scenariusze. Prowadzimy te zajęcia metodą naukową, to znaczy: uczniowie formułują pytania badawcze, hipotezy, następnie przeprowadzają doświadczenia i na tej podstawie weryfikują te hipotezy. Ale oprócz zajęć, które realizujemy w szkole, organizujemy również wycieczki edukacyjne - mówił Patryk Tomkalski, nauczyciel chemii w Szkole Podstawowej nr 2 w Pile.
Na przykład na farmę wiatraków. W ramach programu dla uczniów przygotowano 12 scenariuszy, podczas których poznają zarówno teoretycznie, jak i praktycznie, różne źródła energii: odnawialne i nieodnawialne. Uczestnicy biorą również udział w konkursie, gdzie rywalizują z uczniami z innych szkół i miast. W nim najbardziej punktowana jest praca konkursowa, którą robi cała grupa. Nazwa projektu nie jest przypadkowa. “Być jak Ignacy”, czyli jak Ignacy Łukasiewicz, wynalazca lampy naftowej i założyciel pierwszej na świecie kopalni ropy.
Komentarze
Zobacz także