S10 – blisko, coraz bliżej

13.03.2024   Autor: Redakcja
2028---224
Znamy najkorzystniejsze oferty dla sześciu z ośmiu odcinków S10 Szczecin – Piła. Teraz dokumentacja postępowań trafi do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Dla dwóch odcinków trwa jeszcze etap sprawdzania i weryfikacji ofert.
 
Wybrane w przetargach oferty:
  • Stargard – Suchań (dł. 13,8 km), wartość wybranej oferty: 450,38 mln zł, wykonawca: Budimex,
  • Suchań – Recz (dł. 19,6 km), wartość wybranej oferty: 667,52 mln zł, wykonawca: konsorcjum Kobylarnia i Mirbud,
  • Cybowo – Łowicz Wałecki (16,6 km), wartość wybranej oferty: 592,97 mln zł, wykonawca: Budimex,
  • Łowicz Wałecki – Piecnik (14,9 km), wartość wybranej oferty: 538,05 mln zł, wykonawca: Budimex,
  • Piecnik – Wałcz (dł. 16 km), wartość wybranej oferty: 552,22 mln zł, wykonawca: Budimex,
  • Wałcz – Piła (dł. 13 km), wartość wybranej oferty: 721,29 mln zł, wykonawca: Budimex.
Dla pozostałych dwóch odcinków, Szczecin Kijewo – Zdunowo (dł. 4,4 km) i Recz – Cybowo (dł. 15,2 km), oferty są w trakcie sprawdzania i weryfikacji. Wyboru najkorzystniejszych ofert komisja dokona na przełomie marca i kwietnia.
 
Terminy realizacyjne

Inwestycje prowadzone będą w formule Projektuj i buduj. Wykonawcy będą mieli 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Jej procedowanie zajmie 7 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Budowa powinna więc rozpocząć się w 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r.

Ponad 113 km nowej drogi ekspresowej 

S10 Szczecin – Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Budowę drogi podzielono na osiem odcinków realizacyjnych. Wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).
Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Szczecin – Piła. Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.
 
Połączenie Zachodniego Pomorza z centrum kraju 

Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2.

W przygotowaniu znajduje się odcinek Wyrzysk – Bydgoszcz (40 km). Projektanci pracują nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ). Na terenie województwa wielkopolskiego, złożony został wniosek o uzyskanie DŚU dla odcinka Piła – Wyrzysk (o długości ok. 28 km) oraz dla dobudowy drugiej jezdni dla obwodnicy Wyrzyska (na odcinku 5 km).
 
Poniżej wizualizacje przebiegu drogi S10.





Źródło: GDDKiA Szczecin

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group