Wybrane w przetargach oferty:
- Stargard – Suchań (dł. 13,8 km), wartość wybranej oferty: 450,38 mln zł, wykonawca: Budimex,
- Suchań – Recz (dł. 19,6 km), wartość wybranej oferty: 667,52 mln zł, wykonawca: konsorcjum Kobylarnia i Mirbud,
- Cybowo – Łowicz Wałecki (16,6 km), wartość wybranej oferty: 592,97 mln zł, wykonawca: Budimex,
- Łowicz Wałecki – Piecnik (14,9 km), wartość wybranej oferty: 538,05 mln zł, wykonawca: Budimex,
- Piecnik – Wałcz (dł. 16 km), wartość wybranej oferty: 552,22 mln zł, wykonawca: Budimex,
- Wałcz – Piła (dł. 13 km), wartość wybranej oferty: 721,29 mln zł, wykonawca: Budimex.
Terminy realizacyjne
Inwestycje prowadzone będą w formule Projektuj i buduj. Wykonawcy będą mieli 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Jej procedowanie zajmie 7 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Budowa powinna więc rozpocząć się w 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r.
Ponad 113 km nowej drogi ekspresowej
S10 Szczecin – Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Budowę drogi podzielono na osiem odcinków realizacyjnych. Wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).
Połączenie Zachodniego Pomorza z centrum kraju
Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2.
W przygotowaniu znajduje się odcinek Wyrzysk – Bydgoszcz (40 km). Projektanci pracują nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ). Na terenie województwa wielkopolskiego, złożony został wniosek o uzyskanie DŚU dla odcinka Piła – Wyrzysk (o długości ok. 28 km) oraz dla dobudowy drugiej jezdni dla obwodnicy Wyrzyska (na odcinku 5 km).
Poniżej wizualizacje przebiegu drogi S10.
Źródło: GDDKiA Szczecin
Komentarze
Zobacz także