- Nadzieje są ogromne. Dotyczą one uczestnictwa osób niepełnosprawnych w rynku pracy. Mamy około 30 procent, chcemy osiągnąć ten pułap unijny 50 procent. To jest jedna sprawa. Druga sprawa to jest inkluzja – edukacja włączająca, o której się mówi, czyli taki trend dający osobom z niepełnosprawnością, osobom o specjalnych potrzebach edukacyjnych możliwość zaistnienia w społeczeństwie. Tego wcześniej nie było - tłumaczy prof. Jacek Kulbaka, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Brakuje pedagogów specjalnych, a potrzeb jest coraz więcej
21.03.2024 Autor:
Mateusz Manthai
- Nadzieje są ogromne. Dotyczą one uczestnictwa osób niepełnosprawnych w rynku pracy. Mamy około 30 procent, chcemy osiągnąć ten pułap unijny 50 procent. To jest jedna sprawa. Druga sprawa to jest inkluzja – edukacja włączająca, o której się mówi, czyli taki trend dający osobom z niepełnosprawnością, osobom o specjalnych potrzebach edukacyjnych możliwość zaistnienia w społeczeństwie. Tego wcześniej nie było - tłumaczy prof. Jacek Kulbaka, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.