“Wiadomość do brudasów, czyli Ukraińców. U mnie w sklepie obowiązuje język polski! Ukraiński jest językiem zakazanym” - taki wpis w mediach społecznościowych miał zamieścić właściciel jednego ze sklepów w Czarnkowie. Sprawą zajmuje się policja i organizacje pozarządowe.
Wpis pojawił się w mediach społecznościowych na profilu mężczyzny kilka dni temu. To były policjant, który pracował w Szamocinie, a obecnie prowadzi z żoną sklep w Czarnkowie. Sprawą zainteresował się Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych, który złożył w tej sprawie doniesienie do prokuratury. Jak się okazało, mężczyzna sam skontaktował się z ośrodkiem. Tłumaczył, że to nie on jest autorem wpisu.
- Pytałem go – jak to, nie zauważył pan, że coś takiego jest u pana na koncie? Przecież dopiero co zamieszczał pan tam ogłoszenie, że szuka pan kasjerów, sprzedawców do “Żabki”. On stwierdził, że nie, że dużo pracuje i praktycznie nie korzysta z mediów społecznościowych - mówi Konrad Dulkowski z Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych.
Czarnkowscy policjanci sprawdzają teraz wersję mężczyzny. Funkcjonariusze zajmujący się cyberprzestępstwami ustalają,
czy na konto w mediach społecznościowych faktycznie ktoś się włamał. To nie jedyne działania policjantów w tej sprawie.
- Komendant Powiatowy Policji w Czarnkowie polecił niezwłocznie wszcząć czynności wyjaśniające, które mają na celu zbadać, czy doszło do popełnienia przestępstwa, czy nie. W tej sprawie współpracujemy z prokuraturą rejonową w Trzciance - zapewnia st. asp. Karolina Górzna-Kustra z Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie.
Jednak sprawa najprawdopodobniej zostanie przeniesiona do Prokuratury Rejonowej w Poznaniu. Jeżeli potwierdzi się, że to ten mężczyzna jest autorem wpisu, będzie odpowiadał za znieważenie na tle narodowościowym.
Po pojawieniu się artykułu na naszym portalu oraz emisji w TV ASTA skontaktowało się z nami biuro prasowe sieci Żabka Polska, przesyłając krótkie oświadczenie, które publikujemy w całości. - Nie akceptujemy wypowiedzi o charakterze rasistowskim i ksenofobicznym. W Grupie Żabka jasno określamy nasze wartości, wśród nich otwartość, wspieranie różnorodności i szacunek dla każdego człowieka, dlatego natychmiast podjęliśmy kroki, by wyjaśnić tę sprawę. Właścicielka sklepu poinformowała, że doszło do włamania na konto w mediach społecznościowych, co zostało już zgłoszone odpowiednim służbom - napisano w komunikacie.
Po pojawieniu się artykułu na naszym portalu oraz emisji w TV ASTA skontaktowało się z nami biuro prasowe sieci Żabka Polska, przesyłając krótkie oświadczenie, które publikujemy w całości. - Nie akceptujemy wypowiedzi o charakterze rasistowskim i ksenofobicznym. W Grupie Żabka jasno określamy nasze wartości, wśród nich otwartość, wspieranie różnorodności i szacunek dla każdego człowieka, dlatego natychmiast podjęliśmy kroki, by wyjaśnić tę sprawę. Właścicielka sklepu poinformowała, że doszło do włamania na konto w mediach społecznościowych, co zostało już zgłoszone odpowiednim służbom - napisano w komunikacie.
Komentarze
Zobacz także