Piła bez "szprychy" do CPK

05.07.2024   Autor: Sławomir Kotarski
---

Miały być kolejowe szprychy - została obręcz ze znakiem zapytania. W rządowym projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego, planowane nowoczesne połączenia kolejowe z Piły, zniknęły. 

Przeszacowanie i przeskalowanie zarzucają poprzednikom politycy koalicji rządzącej. I z tych właśnie powodów, w nowych planach na szybkie i bezpośrednie połączenia kolejowe prowadzące do CPK z poglądowej mapy zniknęły połączenia z Piły 

- PiS na rympał dowodził, że oczywiście na wszystko polskie państwo stać, a nie jest. Każdy z nas mając do dyspozycji budżet domowy, wie, że pomarzyć sobie możemy o różnych zakupach, wyjazdach, inwestycjach, ale musimy to z naszymi możliwościami zderzyć. Ten wariant dzisiaj Centralnego Portu Komunikacyjnego z oprzyrządowaniem kolejowym, to jest po prostu wariant, na który nas stać. Czy to przekreśla jego dalsze rozwijanie? Absolutnie nie - mówi Krzysztof Paszyk, minister rozwoju i technologii. 

Tej wiary nie podziela poseł Prawa i Sprawiedliwości, Krzysztof Czarnecki. W jego ocenie, to nie tylko oszczędność, ale część strategii wzmacnia tylko największych ośrodków miejskich 

- Wraca coś, co przez wiele lat koalicja PO i PSL lobbowała, czyli silne ośrodki, duże aglomeracje, tam rozwój gospodarczy. Natomiast ta druga część Polski będzie Polską B. I między innymi dzisiaj Piłę zakwalifikowano do Polski B - informuje Krzysztof Czarnecki, poseł PIS.

Priorytetem aktualnych inwestycji kolejowych CPK pozostają, już nie “szprychy”, a tzw. “igrek”, łączący Warszawę oraz Łódź z Poznaniem i Wrocławiem, na którym pociągi będą osiągać prędkość ponad 300 km/h. Kolejowy “Igrek” ma kosztować 80 mld złotych. 

Przeczytaj więcej o: pkp piła, cpk, dworzec kolejowy piła,

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:

Komentarze
© Copyrights 2019 asta24.pl Agencja Interaktywna Sun Group