Obecny rząd zarzuca poprzednikom przeszacowanie i przeskalowanie planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pierwotny pomysł został poddany więc zmianom. Zgodnie z założeniami, aktualnym priorytetem inwestycji kolejowych w ramach CPK będą duże ośrodki, na których pociągi będą osiągać prędkość pond 300 km/h.
- W naszej wersji to było zaplanowane jako spójny system w wyniku realizacji, którego mieszkańcy całej Polski, może z wyjątkiem mieszkańców schroniska nad Morskim Okiem i tego rodzaju specyficznych miejsc, będą mieli do pół godziny dojazdu do stacji kolejowej, z której przynajmniej kilka dziennie połączeń klasy premium dojedzie w 2-2,5 h do Warszawy i do CPK, a przez ten węzeł do całej Polski - tłumaczy Marcin Horała, poseł na Sejm RP, PiS, były pełnomocnik rządu ds. CPK.
Proponowany przez działaczy Prawa i Sprawiedliwości projekt ustawy zakłada, że Centralny Port Komunikacyjny powstałby według pierwotnych planów, a nie tych nowego rządu. Ruszyła zbiórka podpisów.
- W tej chwili powoływani są kolejni koordynatorzy powiatowi ruchu Tak dla Rozwoju, uruchamiane są kolejne miejsca zbiórki. Na pewno taka zbiórka będzie prowadzona w Pile i będziemy za pośrednictwem mediów społecznościowych informować w jakich dniach i w jakich godzinach - mówi Szymon Szynkowski vel Sęk, poseł na Sejm RP, PiS.
Formularz poparcia projektu ustawy, można pobrać także ze strony Tak dla CPK i wypełniony zanieść do dowolnego biura parlamentarzystów Prawa i Sprawiedliwości.