TV ASTA jest piątą telewizją lokalną w Polsce pod względem oglądalności. Wyniki przedstawił Krajowy Instytut Mediów. W Wielkopolsce plasujemy się na drugim miejscu.
Badaniem przeprowadzonym przez Krajowy Instytut Mediów został objęty obszar całego kraju. Niemal 4 miliony widzów deklaruje, że ogląda telewizje lokalne. Najwięcej odbiorców lokalnych treści jest na Śląsku i w Wielkopolsce. Wśród 150 koncesjonowanych stacji TV ASTA znalazła się na 5 miejscu, ustępując tylko największym ośrodkom w kraju. Co ważne zostaliśmy...
- Docenieni przez naszych widzów, bo badanie było przeprowadzane na widzach telewizji lokalnych to oni wskazali jakie telewizje oglądają, tym bardziej nas taki wynik cieszy, że to właśnie telewidzowie wskazali nas, jako telewizję, którą często oglądają - mówi Paweł Różycki, członek zarządu TV ASTA.
A dokładnie to ponad 76 tysięcy osób w województwach wielkopolskim i zachodniopomorskim. Oglądają państwo przede wszystkim Informacje. Dużą popularnością cieszą się też produkcje lajfstajlowe, czy programy publicystyczne.
- Telewizja to przede wszystkim kontent, który my dajemy dla naszych widzów, a ten kontent tworzą ludzie. Warto podkreślić, że naprawdę
nie jest nas wielu na pokładzie, jesteśmy małą ekipą, która musi wkładać bardzo dużo pracy codziennie - mówi Patrycja Jankowska - członkini zarządu TV ASTA.
- Okazuje się, że to co jest minutą na ekranie, najczęściej składa się na kilka godzin wytężonej pracy - mówi Artur Maras, dziennikarz i prezenter TV ASTA.
Pracy wielu osób, także tych, których nie widać na ekranie, czy na konferencjach prasowych...
- Jest też cała otoczka, jeżeli chodzi o emisję i o montaż, też operatorsko zdjęcia, żeby to wszystko było poskładane i zrobione - mówi Krzysztof Czajkowski, kierownik studia TV ASTA.
Zrobione najlepiej jak to możliwe. I tak już od 30 lat. W tym roku TV ASTA obchodzi okrągły jubileusz.