Aby ułatwić podróżowanie między Poznaniem a Piłą, PKP wybuduje drugi tor wraz z siecią trakcyjną na ponad 2 km odcinku trasy Oborniki Wielkopolskie Most - stacja Oborniki Wielkopolskie. Obecna przeprawa mostowa na Warcie zyska drugą, dodatkową nitkę. Dzięki temu, jak zapewnia PKP, ma się zwiększyć przepustowość linii, możliwość obsługi większej liczby pociągów. Ma w tym również pomóc dodatkowo mijanka w Parkowie.
– Stawiamy na efektywną kolei, dlatego, wykorzystując środki unijne i budżetowe, sukcesywnie tworzymy optymalne rozwiązania dla podróżnych. Ważnym krokiem w tym kierunku jest budowa drugiego toru w Obornikach. Inwestycja, na newralgicznym odcinku linii Poznań – Piła, znacznie zwiększy możliwości trasy, ułatwiając przejazdy koleją na północ regionu. Patrzymy na kolej perspektywicznie, dlatego zamierzamy analizować możliwości dalszej rozbudowy linii po 2030 r., w momencie, gdy znane będą źródła finansowania na kolejną perspektywę Unii Europejskiej – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Piotr Malepszak.
Póki co Polskie Koleje Państwowe właśnie ogłosiły przetarg na wykonanie prac drugiego toru w Obornikach. Wykonawcy mogą składać oferty do 10 stycznia. Termin zakończenia budowy planowany jest na drugą połowę 2026 roku.
fot. archiwum
Komentarze
Zobacz także