S11 do 2030 roku?

S11 do 2030 roku?

S11 jednak w terminie? Padła polityczna deklaracja w tej sprawie. Zdaniem posła Piotra Głowskiego termin jest niezagrożony - ekspresówka powstanie do 2030 roku. Mniej optymizmu w tej sprawie ma jednak poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.  

- Jest zapowiedź wszystkich organów państwa w tym zakresie, że jest i będzie traktowana administracyjnie priorytetowo. Zakładając, że wszystko zostanie uruchomione w 2026 roku, postępowania zaprojektuj i wybuduj nie powinno być żadnych kłopotów, aby inwestycje zostały zakończone w 2030 - mówi Piotr Głowski, poseł Koalicji Obywatelskiej.

Zdaniem poznańskiego oddziału GDDKiA termin zakończenia prac na terenie Wielkopolski do końca dekady jest realny, ale tylko dla większego fragmentu tej drogi. 

- Zakładamy, że w Wielkopolsce cała S11 powstanie w latach 2031-2032, czyli w tych latach możemy oddawać do użytkowania ostatnie odcinki tej drogi. Na chwilę obecną działamy jednak, żeby większość S11 powstała do roku 2030 - informuje Marcin Kucharczak, wielkopolski oddział GDDKiA.

Najbardziej problemowy jest wspomniany niemal 60 km odcinek Szczecinek-Piła. Jeden z pomysłów to podzielenie tej inwestycji na mniejsze etapy, aby sporny fragment, nie opóźniał budowy pozostałych. 

- Namawiamy Generalną Dyrekcję, by odcinek Jastrowie-Szczecinek zaakceptować, jak najszybciej uruchomić procedury, a w między czasie zacząć prace nad tym odcinkiem Piła-Jastrowie - dodaje poseł.

Przy takim wariancie konieczne byłoby przeprojektowanie wspomnianego odcinka, tak aby omijał cenne przyrodniczo obszary. Generalna Dyrekcja dalsze decyzje będzie podejmować dopiero po rozpatrzeniu złożonego odwołania. 

- Dalsze nasze działania uzależnione będą od wydanej decyzji. Rozważamy każdy scenariusz realizacji, aby uniknąć negatywnego oddziaływania na środowisko przyrodnicze. Jeśli w wyniku decyzji GDOŚ będzie możliwość realizacji inwestycji w częściach rozważymy takie działanie - dodaje Marcin Kucharczak. 

Więcej będzie wiadomo pod koniec marca, kiedy to Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzy odwołanie inwestora budowy ekspresówki, czyli GDDKiA.  

Komentarze

Funkcja dodania komentarzy pod tym artykułem jest wyłączona. Napisz do nas jeżeli chcesz wypowiedzieć się na ten temat.